کد خبر: ۲۷۱۰۶۴
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۸
سعید معین مدیرکل مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات کشور درباره آخرین جزئیات مبارزه با ملخ صحرایی اظهار کرد: بنابر آخرین آمار تاکنون ۱۲ هزار هکتار مبارزه علیه آفت ملخ صحرایی صورت گرفته که بخش اعظم آن در خوزستان بوده است.
ناطقان: سعید معین مدیرکل مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات کشور درباره آخرین جزئیات مبارزه با ملخ صحرایی اظهار کرد: بنابر آخرین آمار تاکنون ۱۲ هزار هکتار مبارزه علیه آفت ملخ صحرایی صورت گرفته که بخش اعظم آن در خوزستان بوده است.


او افزود: پیش بینی ها حاکی از آن است که طی ۲ تا ۳ هفته آینده از سمت عراق و اردن موج دیگر ملخ صحرایی وارد کشور شود و از آنجاکه باد مدیرانه از غرب به شرق می آید، حمله از سمت غرب به شرق می آید؛ بنابراین حمله از سمت عراق خواهد بود.

معین با اشاره به اینکه آمادگی کامل برای مبارزه علیه ملخ صحرایی وجود دارد، بیان کرد: طی هفته های آتی چند دسته ملخ به سمت جنوب ایران بویژه خوزستان را مورد حمله قرار می دهد، از این رو آمادگی کامل برای مبارزه علیه آفت ملخ صحرایی از لحاظ سم و تجهیزات وجود دارد.

به گفته او، با توجه به حمایت دولت، ستاد بحران و سازمان مدیریت مشکلی در تامین سم و تجهیزات نداریم و همواره درخواست اعتبار کرده ایم که با تخصیص آن تصور ما این است که مشکل خاصی رخ ندهد.

این مقام مسئول درباره آخرین وضعیت مبارزه علیه ملخ بومی گفت: تاکنون ۳۵ هزار هکتار مبارزه علیه بومی در استان های خراسان رضوی، گلستان، گیلان، اردبیل، قزوین، زنجان، تهران، کرمانشاه و کردستان صورت گرفته است.

معین در پایان تصریح کرد: برآوردها حاکی از آن است که مبارزه علیه ملخ بومی و مراکشی به ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار هکتار برسد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین