کد خبر: ۲۷۱۴۰۴
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۳
بشار اسد با صدور فرمانی، افرادی را که مرتکب جنایت و مخالفت شده بودند را عفو عمومی کرد.
ناطقان: به نقل از آر تی، بشار اسد، رئیس جمهور سوریه با صدور فرمان قانونی شماره ۱۳ سال ۲۰۲۱، دستورداد تا افرادی که مرتکب بزهکاری، مخالفت و جنایت تا پیش از امروز (دوم مه) شده اند، مورد عفو عمومی قرار گیرند.

بر اساس این گزارش، این فرمان شامل عفو مجازات کامل در موارد بزهکاری، فرار در موارد داخلی و خارجی، مجازات‌های کیفری موقت و شماری دیگر از جرایم می‌شود.

در این فرمان دستور داده شده تا دو سوم مجازات در برخی موارد بزهکاری به مانند رشوه و یا تقلب در اسناد رسمی و نیمی از مجازات موقتی در دیگر موارد جنایی، به جز موارد مستثنی و نیز یک سوم مجازات در جنایات مرتباط با قاچاق و تجارت با مواد مخدر مورد عفو قرار گیرند.

در این فرمان همچنین خواسته شده تا مجازات اعدام به مجازات «کار ابد به همراه اعمال شاقه» و مجازات «کار ابد به همراه اعمال شاقه» به مجازات «کار شاقه موقت به مدت ۲۰ سال» به شرط آنکه فرد متضرر از حق شخصی خود بگذرد، تبدیل شود.

در این فرمان مرتکبان جنایات «قاچاق تسلیحات و مواد منفجره» و نیز جنایت خیانت، جاسوسی، همکاری با دشمن و جنایت تروریستی که به مرگ منجر شود و شمار دیگر از موارد را شامل نمی‌شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین