کد خبر: ۲۷۱۴۹۸
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۰
آنچه که در روایات آمده کل شب است از وقتی که نماز مغرب و عشاء خوانده می شود شب حساب می شود تا مطلع الفجر اول اذان صبح ، اگر کسی بتواند کل شب را بیدار باشد و با دستوراتی که است بگذراند خیلی خوب است .
ناطقان: آنچه که در روایات آمده کل شب است از وقتی که نماز مغرب و عشاء خوانده می شود شب حساب می شود تا مطلع الفجر اول اذان صبح ، اگر کسی بتواند کل شب را بیدار باشد و با دستوراتی که است بگذراند خیلی خوب است .

من فکر می کنم که دو نوع دستور باشد یک دستورهایی خاص هر کسی است و یک دستورهایی عمومی است آنهایی که در مفاتیح آمده که مثلا صد بار استغفار یا صد بار لعن بر قاتلین امیرالمومنین ، سوره روم سوره عنکبوت ، دعای جوشن کبیر ، دعای ابوحمزه اینها دستوراتی مانند بهداشت عمومی است اما این بخش آن مهم تر است ، یک خانمی همسرش در شب قدر بیمار است و دل او می خواهد خانم در کنار بسترش بنشیند و او را تیمار کند و به او برسد حالا این خانم او را رها کند و به مسجد برود و شروع کند به دعای جوشن کبیر خواندن و این مرد بیچاره اینجا مانده بی پرستار این ثواب ندارد ، بهترین ثواب شما این است که کنار بستر همسر بنشینید بخصوص اگر همسر بد اخلاقی هم بوده است آن شب شب جشن و سرور شما است که آن فرد متوجه می شود که شما چقدر به او مهربان هستید . ما دوستی داشتیم که متأسفانه مدتی با همسر خود قهر بودند آقا یک طرف و خانم یک طرف زندگی جداگانه داشتند با وجود یک دختر خوب ، تا اینکه این خانم بیمار شد و بستری بیمارستان شد این مرد به همه اقوام خانم گفت که هیچکس کاری نداشته باشد من همه کارهای او را انجام می دهم و یکسره کمر به خدمت خانم بست خانمی که اصلا مرد را از خانه بیرون کرده بود و همان بیماری و این پرستاری این آقا باعث شد که زندگی دوباره جوش خورد و باهم دوباره آشتی کردند و چقدر هم خوب شد.

گفت : بیماری من شد سبب پرسش معشوق می میرم از این غم که چرا بهترم امروز
یک وقتی یک کسی کار خاصی دارد مثلا پلیس است و به او گفته اند امشب باید تا صبح سر این چهارراه پست بدهید که ترافیک نشود حالا این فرد اینجا را رها کند و به مسجد برود و بگوید مگر ما خدا نداریم امشب بای برویم مسجد نه شما مطمئن باش اگر در محل پست حضور داشته باشی در حالی که دل شما در مسجد است ثواب آن کمتر کسانی که در مسجد حضور داشته اند نیست. آنکه پرستار بیمارستان است ، آنکه طبیب است ، آنکه لکوموتیو ران است ،آنکه خلبان است و ... هر کسی جدای از وظایف عمومی یک کار خاصی دارد و باید به آن برسد یک کسی بدهکار است و طرف آمده طلب خود را می خواهد من به او بگویم برو فردا بیا من امشب می خواهم احیاء بروم ،خیر شما اگر احیاء بروید قبول نیست به همین صراحت عرض می کنم ، اول تشریف می برید طلب آن آقا را می دهید دل او را به دست می آورید بعد می روید. طلب هم فقط طلب مادی نیست بنده قبلا یک حرفی زده ام و مادر خود را ناراحت کرده ام امشب قبل از اینکه به مسجد بروم اگر بتوانم بصورت حضوری نزد ایشان بروم که بهتر، اگر نه گوشی تلفن را بردارم دل مادر و پدر و برادر و خواهر و همه اقوام درجه یک و درجه دو و درجه سه را بدست بیاورم آنوقت به مسجد بروم .



منبع: راسخون
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین