کد خبر: ۲۷۳۴۷۶
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۲
رئیس جمهور آمریکا:
جو بایدن با استقبال از برقراری آتش‌بس پس از ۱۱ روز درگیری در فلسطین، بار دیگر بر حق یک طرفه رژیم صهیونیستی در دفاع از خود تاکید کرد و گفت: من بار دیگر آنچه را که در مدت این درگیری گفتم را مورد تاکید قرار می‌دهم که آمریکا از حق دفاع از خود اسرائیل در برابر حملات راکتی کورکورانه حماس و دیگر گروه‌های تروریستی درون غزه که جان بی‌گناهان اسرائیلی را گرفت، حمایت می‌کند.
ناطقان: جو بایدن عصر پنج‌شنبه در یک نطق تلویزیونی فوری، افزود: من با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل صحبت کردم و مطلع شده‌ام که اسرائیل با یک آتش‌بس بدون شرط متقابل در کمتر از ۲ ساعت دیگر موافقت کرده است.

 وی ادامه داد: مصری‌ها هم اکنون اطلاع داده‌اند که حماس و دیگر گروه‌ها در غزه هم پذیرفته‌اند.

رئیس جمهوری آمریکا به اشتباه نتانیاهو را رئیس جمهوری خواند و تصمیمش را برای بستن خصومت فعلی ۱۱ روزه ستود و اضافه کرد: من بار دیگر آنچه را که در مدت این درگیری گفتم را مورد تاکید قرار می‌دهم که آمریکا از حق دفاع از خود اسرائیل در برابر حملات راکتی کورکورانه حماس و دیگر گروه‌های تروریستی درون غزه که جان بی‌گناهان اسرائیلی را گرفت، حمایت می‌کند.

بایدن اظهار کرد: نخست وزیر همچنین قدردانی خود را از سیستم گنبد آهنین ابراز داشت که با همکاری ما با هم توسعه یافته و جان شهروندان بی شماری اسرائیلی از عرب و یهود را نجات داده است. من او را از پشتیبانی کامل خود برای تکرار مجدد سیستم گنبد آهنین و اطمینان از امنیت آتی مطمئن ساختم.

وی یادآور شد: در ۱۱ روز گذشته ، من ۶ بار با نخست وزیر  نتانیاهو صحبت کردم. همچنین با رئیس جمهوری عباس و مقامات فلسطینی و ۱۰ بار تعامل با تیم دیپلماتیک قوی داشتم. من از وزیر خارجه، وزیر دفاع، مشاور امنیت ملی و هر کسی که که در این تیم باورنکردنی برای دستیابی به این نتیجه‌ تلاش کرد، تشکر می‌کنم.

رئیس جمهوری آمریکا با قدردانی صمیمانه از السیسی و مقامات عالی مصر به خاطر آنچه که نقش حیاتی آنها در این دیپلماسی خواند، اظهار کرد: من همچنین از مشارکت سایر طرف‌های منطقه‌ای که برای کاهش این خصومت دخیل بودند، تشکر می‌کنم.

بایدن افزود: این خصومت باعث مرگ‌های غم انگیز بسیاری از شهروندان از جمله کودکان شده است. من عمیق‌ترین مراتب تسلیت خود را به همه خانواده‌ها ابلاغ می‌کنم و امیدوارم که مجروحان هرچه زودتر به طور کامل بهبود یابند.

وی ادامه داد:  ایالات متحده متعهد می شود تا با همکاری سازمان ملل متحد برای ارسال سریع کمک‌های بین‌المللی بشردوستانه به مردم غزه و اقدامات بازسازی آن همکاری کند.

رئیس جمهوری آمریکا اضافه کرد: ما این کار را با شراکت کامل مقامات فلسطینی و نه حماس، انجام خواهیم داد که اجازه نمی دهد حماس بار دیگر زرادخانه نظامی خود را پر کند.

بایدن اظهار کرد: معتقدم که فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها به یک اندازه شایسته زندگی ایمن و امن هستند و از اقدامات برابر آزادی، رفاه و دموکراسی لذت می‌برند.

وی تاکید کرد: دولت من به دیپلماسی بی امان برای یک فرصت واقعی برای پیشرفت ادامه می‌دهد.
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین