کد خبر: ۲۷۴۷۰۹
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۲
منابع خبری گزارش دادند که در دو حمله مسلحانه در شرق جمهوری دموکراتیک کنگو دست کم ۳۹ غیر نظامی کشته شدند.
ناطقان: خبرگزاری فرانسه امروز (دوشنبه) به نقل از یک مقام محلی اعلام کرد: این حملات از سوی یک گروه مرتبط با داعش انجام شده است.

گروه «رصد تحولات امنیتی کیوو» گزارش داد که دست کم ۲۰ غیرنظامی در طول حملات شب گذشته به روستای «تشابی» و ۱۹ نفر دیگر در روستای «بوغا» واقع درمنطقه «ایتوری» کشته شدند.

یکی از مقام های محلی در کنگو، «نیروهای متحد دموکراتیک» را به انجام این دو حمله متهم کرد و گفت که نام این گروه افراطی، «جماعت اسلامی اوگاندا»است که در ۱۸ ماه گذشته عامل ارتکاب چندین رشته عملیات کشتار غیر نظامی ها بوده اند.

در همین پیوند، دو مقام محلی در بوغا به فرانس پرس گفتند که مهاجمان اردوگاه متعلق به آوارگان را هدف قرار دادند.

این منابع ادامه دادند که تاکنون هویت ۳۶ جسد در بوگا شناسایی شده و هویت شمار دیگری از کشته شدگان غیر نظامی تاکنون ششناسایی نشده است.

این دو روستا در فاصله ۱۰ کیلومتری یکدیگر و در مرز استان کیووی شمالی و ایتوری کنگو قرار دارند، منطقه ای که مدت ها شاهد درگیری ها و حملات قومی توسط نیروهای متحد دموکراتیک بوده است.

یک سازمان غیر دولتی که خشونت های شرق جمهوری دموکراتیک کنگو را رصد می کند، گزارش داد که همسر یک رهبر عالی رتبه در منطقه « بینیالی- تشابی» در حمله به تشابی کشته شده است.

نیروهای متحد دموکراتیک مرگبارترین گروه متشکل از حدود ۱۲۲ شبه نظامی مسلح در شرق کشور غنی از مواد معدنی کنگو هستند که بسیاری از آنها میراث دو جنگ منطقه ای است که از سال ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۳ ادامه داشته است.

گروه رصد و پیگیری تحولات امنیتی «کیوو» روز جمعه تخمین زد که از نوامبر ۲۰۱۹ تاکنون دستکم یک هزار و ۲۲۸ غیرنظامی در منطقه «بینی» واقع در کیووی شمالی هنگامی که ارتش کنگو یک عملیات نظامی را آغاز کرد.

گروه شورشی اوگاندایی به نام «نیروهای متحد دموکراتیک» که از دهه ۹۰ در شرق کنگو فعالیت می کنند، عامل خشونت ها در این منطقه است.

طبق آمار رصد امنیتی کیوو، این گروه که از سوی رییس جمهوری کنگو و آمریکا به عنوان یک گروه تروریستی شناخته می‌شود از سال ۲۰۱۷ تاکنون بیش از یک هزار و ۵۰۰ غیر نظامی را تنها در منطقه بینی در کشور کنگو کشته است.

بر اساس، آمار سازمان ملل متحد در حملات انتقام جویانه عناصر شورشی و مسلح علیه غیر نظامیان در کنگو در سال گذشته میلادی حدود ۸۵۰ نفر کشته شدند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین