کد خبر: ۲۷۶۰۰۱
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۶
معاون وزیر امور خارجه:
سید عباس عراقچی با اشاره به این که اکنون زمان تصمیم گیری طرف های مقابل برای احیای برجام است، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران بدون رسیدن به خواسته های اصلی خود، توافق نخواهد کرد.فکر نمی‌کنم این هفته در وین به جمع‎بندی برسیم. با وضعیت پیچیده‌ای مواجه هستیم به این دلیل که هم بازگشت آمریکا به برجام یکسری مسائل فنی، حقوقی و سیاسی دارد و هم راستی آزمایی اقدامات آمریکا.
ناطقان: معاون وزیر امور خارجه گفت: ما قبلا تصمیمات سخت خود را گرفته ایم و در برجام ماندیم. آمادگی داریم مذاکرات را تا جاییکه آنها بتوانند به تصمیم برسند، ادامه دهیم. جمهوری اسلامی ایران بدون رسیدن به خواسته های اصلی خود، توافق نخواهد کرد.

عراقچی: فکر نمی‌کنم ظرف هفته جاری بتوانیم به جمع بندی نهایی در وین برسیم

عراقچی همچنین افزود: فکر نمی‌کنم این هفته در وین به جمع‎بندی برسیم. با وضعیت پیچیده‌ای مواجه هستیم به این دلیل که هم بازگشت آمریکا به برجام یکسری مسائل فنی، حقوقی و سیاسی دارد و هم راستی آزمایی اقدامات آمریکا.

وی همچنین گفت: انتخابات در ایران هیچ ارتباطی با مذاکرات ما ندارد. برای ما آن‌چه ملاک است این است که در مسیر تحقق خواسته‌های ایران حرکت کنیم.

ششمین نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور هیأت‌های ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) امروز (شنبه) در گرندهتل شهر وین پایان یافت و رایزنی‌های دور ششم مذاکرات وین در خصوص احیای برجام آغاز شد.

ریاست این نشست بر عهده «انریکه مورا» معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا بود و «سید عباس عراقچی» معاون وزیر امور خارجه ایران هم که در رأس هیأتی برای شرکت در این نشست امروز وارد وین شد، عهده‌دار ریاست هیأت ایران بود.

پنجمین دور مذاکرات وین از چهارم تا ۱۲ خرداد در وین برگزار شد. عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران چهارشنبه ۱۲ خرداد ماه و پس از نشست کمیسیون مشترک برجام در گفت‌وگویی با بیان این‌که منطقا دور آینده می‌تواند دور پایانی مذاکرات وین باشد، یادآور شد: در مذاکرات دیپلماتیک هیچ چیزی قابل پیش بینی نیست.


منبع:العالم
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین