کد خبر: ۲۷۶۴۵۸
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۲
رئیس دفتر سیاسی حماس در پی دعوت حزب عدالت مراکش، امروز به این کشور سفر می‌کند.
ناطقان: به نقل از خبرگزاری سما، «اسماعیل هنیه»، رئیس دفتر سیاسی حماس در پی پذیرش دعوت حزب «عدالت و توسعه» مراکش (مغرب)، امروز به «رباط» پایتخت این کشور سفر می‌کند.

سفر هنیه از جهتی غیرمنتظره است به دلیل اینکه پیشتر مراکش قرارداد «عادی سازی روابط» با رژیم صهیونیستی را امضا کرده است و این اولین سفر یکی از مقامات فلسطین به این کشور بعد از عادی‌سازی روابط باصهیونیست‌هاست.

نکته قابل توجه این است که حزب «عدالت و توسعه» مراکش مخالف امضای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی است. حتی یکی از اعضای این حزب که نماینده پارلمان نیز هست بعد از امضای توافق‌نامه «آبراهام» (عادی سازی روابط) عضویت خود را به تعلیق درآورد.

از سوی دیگر، «محمد ششم»، پادشاه مراکش انتخاب «نفتالی بنت» را به عنوان نخست وزیر جدید رژیم صهیونیستی تبریک گفت و در بیانیه‌ای ادعا کرد پادشاه مراکش به تمام وظایفش برای استقرار صلح در خاورمیانه عمل خواهد کرد.

در ۱۰ دسامبر ۲۰۲۰، رژیم صهیونیستی و مراکش از سرگیری روابط دیپلماتیک بین خود را خبر دادند. این خبر در حالی اعلام شد که مردم و برخی احزاب مراکش مانند حزب «عدالت و توسعه» و حزب «توحید و اصلاح» مخالفت خود را از امضای توافق آبراهام اعلام کرده بودند. بدین ترتیب مراکش  پس از امارات، بحرین و سودان چهارمین کشور عربی بود که طی سال ۲۰۲۰ با عادی سازی رژیم صهیونیستی موافقت کرد.

اخیرا سودان نیز از امضای توافق‌نامه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی ابراز پشیمانی کرده است.
برچسب ها: هنیه ، مراکش ، سفر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین