کد خبر: ۲۷۷۸۷۵
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۵
در پی بالاگرفتن اعتراضات در لبنان، رئیس جمهوری این کشور خواهان نشست شورای عالی دفاعی برای بررسی وضعیت امنیتی کشور و تحولات اخیر طی امروز سه شنبه در کاخ بعبدا شد.
ناطقان: به نقل از روسیا الیوم، تعدادی از معترضان لبنانی روز دوشنبه در اعتراض به وضعیت معیشتی و شرایط اقتصادی وخیم کشور مسیرهای مختلف را بخصوص در بیروت و حومه آن بستند.

این اعتراضات در روزهای اخیر  به دلیل کاهش ارزش لیره در برابر دلار، کمبود سوخت و دارو و افزایش قیمت مواد غذایی در مناطق مختلف لبنان شدت گرفته است.

معترضان علاوه بر بستن مسیرهای داخلی در بیروت، بزرگراه بیروت-جنوب را نیز مسدود کردند که با ورود ارتش مسیر باز شد.

نزدیکی ایستگاه تلویزیون رسمی لبنان در بیروت هم معترضان راه را بستند.

در شهر صیدا هم معترضان با سطل اشغال ها میدان الشهدا را مسدود کردند و در جریان درگیری فیزیکی با نیروهای ارتش که برای باز کردن مسیرهای اصلی شهر وارد شده بودند، سه شهروند معترض زخمی شدند.

در طرابلس هم معترضان در اعتراض به قطعی طولانی برق به ساختمان شرکت برق یورش بردند اما ارتش بدون درگیری معترضان را خارج کرد.

در پی گسترش اعتراضات میشل عون، رئیس جمهوری لبنان خواست، شورای عالی دفاع برای بررسی وضعیت امنیتی کشور و تحولات اخیر امروز سه شنبه در کاخ بعبدا تشکیل جلسه دهد.

لبنان در حال حاضر بدترین بحران اقتصادی تاریخ معاصر خود را تجربه می کند. واحد پول این کشور ۹۰ درصد ارزش خود را از دست داده است.

این کشور با بحران سوخت هم مواجه است و دولت برای تامین سوخت و حمایت از واردات که بیشترین کالاهای اساسی و داروی کشور را شامل می شود، کمبود ارز دارد.
منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین