کد خبر: ۲۷۷۸۸۰
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۷
امارات در ادامه خیانت به آرمان فلسطین، امروز سه شنبه میزبان وزیر خارجه کابینه جدید رژیم صهیونیستی خواهد بود.
ناطقان: به نقل از تایمز اسرائیل، «یائیر لاپید» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی مطابق اعلان قبلی این رژیم امروز سه شنبه به امارات متحده عربی سفر می کند.

لاپید در سفر دو روزه در مراسم افتتاح سفارتخانه این رژیم اشغالگر در شهر «ابوظبی» و کنسولگری آن در شهر «دبی» شرکت خواهد کرد.

«عبدالله بن زاید» همتای اماراتی لاپید میزبان وی خواهد بود. لاپید پس از تماس تلفنی که پیشتر با بن زاید داشت؛ گفته بود که «بن زاید بی صبرانه منتظر است تا در همکاری با ما، روابط گرم و منحصر به فرد بین امارات و رژیم صهیونیستی را به خاطر مصلحت مردم و کل خاورمیانه تقویت کند»!

سفر لاپید به امارات در حالی صورت می گیرد که وی پیشتر در حاشیه دیدار خود با «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا در رُم ایتالیا با همتای بحرینی خود، «عبداللطیف الزیانی» نیز دیدار کرده است.

سال گذشته میلادی (۲۰۲۰) برخی کشورهای عربی از جمله امارات، بحرین، مغرب و سودان برخلاف موافقت افکار عمومی جهان عرب و در اقدامی خیانت آمیز به آرمان فلسطین به عادی سازی علنی روابط با رژیم صهیونیستی روی آوردند.

امارات و رژیم صهیونیستی نیز درهمین راستا و با وساطت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا توافقی را با یکدیگر امضا کرده و رسماً روابط دیپلماتیک خود را عادی‌سازی کردند.

هر چند که دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا پایه گذار عادی سازی روابط کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی بود اما «جو بایدن» رئیس جمهور فعلی ایالات متحده نیز اعلام کرده که از این سیاست حمایت می‌کند و آن را پیش می بَرد.
منبع: مهر
برچسب ها: لاپید ، سفر ، امارات
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین