کد خبر: ۲۷۸۶۲۳
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۴
با حاکمیت سامانه کم فشار در گلستان امروز اغلب شهرهای استان دمای بالاتر از ۴۰ درجه را تجربه کردند و دما در گنبدکاووس به بیش از ۵۰ درجه رسید.
ناطقان: رکورد دمایی امروز (دوشنبه) گلستان و کشور با ثبت دمای ۵۰.۲ درجه سانتیگراد در گنبدکاووس شکسته شد.

با وقوع دمای بیشینه هوا به میزان ۵۰.۲ درجه سانتیگراد در گنبدکاووس رکورد دمایی جدید در استان گلستان ثبت و گنبدکاووس گرمترین شهر کشور شد.

با حاکمیت سامانه کم فشار تابستانه از روزهای گذشته تا امروز (دوشنبه) افزایش دمای محسوس را در منطقه شاهد بودیم که با وقوع این پدیده حدی بیشتر شهرهای استان دمای بالاتر از ۴۰ درجه را تجربه کردند.

در همین راستا تاکنون بیشینه دمای ثبت شده با توجه به آمارهای موجود ۴۹.۶ سانتیگراد بوده که در تابستان ۱۳۹۲ در گنبدکاووس به ثبت رسیده است.

همچنین امروز دما در اینچه برون به ۴۹.۳، پارک ملی گلستان به ۴۷، مینودشت ۴۶.۹، مراوه تپه به ۴۶.۸ و در انبارالوم به ۴۶.۵ رسید.

گفتنی است از اواخر وقت امروز به تدریج هوای استان تحت تاثیر امواج پرفشار و مرطوب قرار گرفته و فردا سه شنبه کاهش محسوس دما (۱۰ درجه سانتیگراد) رخ می‌دهد و متعاقب آن تا آخر هفته روند کاهشی تدریجی دمای هوا اتفاق خواهد افتاد.

رگبار و رعدوبرق پراکنده و وزش باد موقتی نسبتاً شدید بخصوص در نواحی کوهستانی و کوهپایه ای از دیگر اثرات این سامانه بوده که احتمال آبگرفتگی معابر و افزایش رواناب هم پیش بینی می‌شود.
منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین