کد خبر: ۲۷۹۰۲۴
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۹
رئیسی در دیدار با مراجع تقلید:
رییس‌جمهور منتخب صبح امروز به سفر به شهر قم در دیدار با مراجع معظم تقلید و علما گفت: مردم تکلیف خطیری را بر دوش ما گذاشتند و مصمم هستیم به گونه ای عمل کنیم که مردم احساس کنند که وضعیت متفاوت شده است.
ناطقان: سید ابراهیم رئیسی که امروز برای دیدار با مراجع تقلید و علما به شهر مقدس قم سفر کرده است، با ورود به شهر مقدس قم به زیارت حضرت معصومه سلام الله علیها رفت‌ و با آیت‌الله سعیدی، تولیت آستان مقدس قم و نماینده ولی فقیه در استان قم دیدار کرد.

وی بعد از حضور در مسجد مقدس جمکران و حرم حضرت معصومه (س) با حضور در دفتر حضرت آیت الله نوری همدانی با این مرجع تقلید دیدار و گفت و گو کرد.

رئیس جمهوری منتخب در این دیدار با تقدیر از مراجع معظم تقلید و علما جهت حمایت و حضور در صحنه انتخابات بر همراهی همه مردم برای ادامه راه دولت تاکید کرد و گفت: برای ادامه راه نیازمند رهنمودهای حضرتعالی و سایر بزرگان هستیم، از همه مراجع تقلید و بزرگان به خاطر حضور و پیشقدم بودن در عرصه‌های مختلف و اعلام نظر و صدور بیانیه‌ها، به خصوص در انتخابات اخیر که بسیار موثر بود تشکر می‌کنم.

وی افزود: بدون تردید دولت نیازمند همراهی همه مردم است، عنوان دولت را دولت مردمی گذاشتیم حضور و همکاری همه مردم موثر است رهنمودهای مراجع می تواند برای آینده دولت بسیار تأثیرگذار باشد مردم هم نگاهشان به مراجع و بزرگان خود است.

رئیسی با تاکید بر این که حماسه‌ای که در ۲۸ خرداد آفریده شد، بدون تردید حضور مراجع در آن نقش آفرین بوده است گفت: مردم امروز به شدت مشکل معیشتی و کسب و کار دارند، مشکلات مختلفی که زندگی مردم را احاطه کرده، مردم بسیار صبور هستند که نسبت به مسائل انقلاب، مقاومت و پایداری می‌کنند، مردم در این انتخابات با لطفی که داشتند، حقی برای خودشان و تکلیفی برای ما ایجاد کردند که امیدواریم به عنوان یک طلبه خدمتگزار بتوانیم گشایش هایی در زندگی مردم صورت دهیم که احساس کنند شرایط متفاوت شده است.

آیت الله العظمی نوری همدانی در دیدار رئیس جمهور منتخب:

حل مشکل معیشت، بیکاری و گرانی اولویت دولت جدید باشد/ وضعیت اسفبار افغانستان نتیجه دخالت آمریکاست

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به مشکلات مردم و اولویت سنجی در آن تاکید کردند و بیان داشتند: امروز مردم با مشکلاتی همچون اقتصادی، معیشتی، بیکاری و گرانی رو به رو هستند، باید دولت جدید این مشکلات را درجه بندی کرده و معیشت مردم را اولویت قرار دهد.

آیت‌الله نوری همدانی، در این دیدار با اشاره به سخنان گهربار امیر بیان حضرت علی (ع) در نهج البلاغه به‌ خصوص نامه ۵۳ آن حضرت به مالک اشتر و ترسیم حکومت‌ها در دنیای امروز، گفتند: متاسفانه امروز دنیا به دو بخش استکبار جهانی و ایادی آن که مردم را زیر چنگال ظلم خود نگه داشته اند و جبهه مردم عادی، تقسیم شده است.

ایشان افزودند: مردم امروز زیر چنگال ظلم و ستم استکبار قرار گرفته‌اند، البته مردم عادی بیدارند و به این مطلب پی برده‌اند که در دنیای امروز با چه مشکلاتی مواجه‌اند و مستضعفین جهان از این مشکلات به ستوه آمده و به شدت به دنبال کسی هستند که بتواند پرچم عدالت خواهی را بدست بگیرد.

آیت‌الله نوری همدانی با تبریک به حجت الاسلام و المسلمین رئیسی به عنوان رئیس سیزدهمین دولت در نظام جمهوری اسلامی ایران، بیان داشتند: شما متواضع، مردمی و شناخته شده هستید، انتخاب شما از سوی مردم به خاطر این صورت گرفت که پرچم یک حرکت را به دست گرفته‌اید تا با آن عدالت و حق را حاکم کنید.

ایشان با ابراز امیدواری که با دولت جدید تحولی به وجود آمده و این وسعت پیدا خواهد کرد، به پیام‌های مردم و سران کشورها، به انتخاب حجت الاسلام والمسلمین رئیسی اشاره کرده و گفتند: آمریکا و کشورهای غربی به دفاع از رژیم صهیونیستی که غاصب و دزد هست، تأکید دارند، وضعیت اسفبار افغانستان و برخی کشورهای مسلمان، نتیجه دخالت استکبار است، امروز بسیاری از مردم در کشورهای اسلامی بیدار شده‌اند، احتیاج به حرکتی دارند و سوابق درخشانی که از شما وجود دارد به این راه امیدوارند.

این مرجع تقلید در ادامه با بیان این که امیرالمومنین علیه السلام به مالک اشتر می‌فرمایند، با مردم باشید و میان مردم بروید و به مشکلات آنان پی برده و آن را حل کنید گفتند: شما هم باید از این سخنان الهام بگیرید، با مردم باشید و احیای حق کنید.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به مشکلات مردم و اولویت سنجی در آن تاکید کردند و بیان داشتند: امروز مردم با مشکلاتی همچون اقتصادی، معیشتی، بیکاری و گرانی رو به رو هستند، باید دولت جدید این مشکلات را درجه بندی کرده و معیشت مردم را اولویت قرار دهد.

ایشان گفتند: مردم ما متدین علاقه‌مند به نظام هستند، مسئولان باید سعی کنند رضایت مردم را جلب نمایند.

دیدار با آیات وحید خراسانی، مکارم شیرازی، سبحانی، صافی گلپایگانی، شبیری زنجانی، علوی گرگانی و اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از دیگر برنامه‌های سیدابراهیم رئیسی در قم است.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین