کد خبر: ۲۷۹۳۶۸
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۲
یک مقام مسئول گفت: گرچه برخی مسئولان انتشار کلیپ کشتار دام‌های مولد در فضای مجازی را قدیمی می‌دانند، اما این موضوع در حال وقوع است.
ناطقان: افشین صدر دادرس مدیر عامل اتحادیه دام سبک در واکنش به حمایت نکردن از دامداران در شرایط خشکسالی اظهار کرد: علی رغم آنکه شرایط دامدار روز به روز بدتر می‌شود، اما هیچ اقدام‌ حمایتی برای دامداران انجام ندادند. در حالی که معاون اول رئیس جمهور اعلام کرد که در شرایط خشکسالی، دامداران را تنها نمی‌گذاریم.

او افزود: با وجود آنکه در ابتدای اردیبهشت معاونت امور دام طرحی برای مقابله با خشکسالی ارائه داد، اما تاکنون بودجه و اقدام اجرایی آن صورت نگرفته است. همچنین خرید حمایتی دام از عشایر آن چنان که باید و شاید اجرا نشده است.

صدر دادرس ادامه داد: از سال ۹۸ بارها هشدار داده‌ایم که دامداران وضعیت خوبی ندارند، اما تا به امروز هیچ اقدام حمایتی صورت نگرفته است که با استمرار این روند، دامداران دام سبک همانند گاوداران شیری که شیر خود را جلوی جهاد کشاورزی استان‌ها ریختند، انجام‌ می دهند.

مدیر عامل اتحادیه دام سبک با اشاره به اینکه قیمت تمام شده تولید با نرخ فروش سنخیتی ندارد، بیان کرد: طبق آخرین برآوردهای مرکز پژوهش اقتصادی وزارت‌ جهاد کشاورزی حداقل قیمت تمام شده دام سبک ۹۰ هزار تومان است، در حالی که با نرخ ۴۵ تا ۵۰ هزار تومان در بازار عرضه می‌شود که دامدار دیگر توان این مقدار زیان را ندارد.

او قیمت منطقی هر کیلو گوشت گوسفندی را ۹۰ تا ۱۰۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به نرخ فعلی دام زنده، حداکثر قیمت گوشت گوسفندی در مغازه‌ها باید ۱۰۰ هزار تومان باشد که متاسفانه در شرایط فعلی هر کیلو گوشت گوسفندی در شهرهای بزرگ و کلانشهرها کمتر از ۱۴۰ تا ۱۵۰ هزار تومان عرضه نمی‌شود.

دادرس در واکنش به اظهار نظر برخی مسئولان مبنی بر قدیمی بودن کلیپ‌های کشتار دام های مولد گفت: در حال حاضر دام‌های مولد اعم از سبک و سنگین در کشتارگاه‌ها در حال کشتار هستند و از مسئولان انتظار داریم که از خواب بیدار شوند و سری به کشتارگاه‌های اطراف تهران بزنند و ببیند که کلیپ‌های فضای مجازی قدیمی نیست.

مدیر عامل اتحادیه دام سبک از استمرار روند قاچاق دام و کاه خبر داد و گفت: با توجه به موضوع خشکسالی در عراق، قاچاق کاه و دام همچنان ادامه دارد و از طرفی به سبب نبود بازار داخل و عدم‌حمایت‌های لازم، دامدار چاره‌ای جز عرضه دام به دلال یا ارسال آن به کشتارگاه ندارد.

این مقام مسئول در پایان درباره آینده بازار دام و گوشت کشور تصریح کرد: بنابر پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر کاهش بارندگی در سال آبی آینده و استمرار خشکسالی‌ها، آینده روشنی پیش روی تولید نیست.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین