کد خبر: ۲۷۹۸۲۶
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۶
بر اساس یک نظرسنجی مشخص شد که ۳۸ درصد از مردم نروژ بیش از آنکه از دیگر رهبران جهان هراس به دل داشته باشند، از پوتین می‌هراسند و او را "بزرگترین تهدید صلح جهانی" می‌دانند.
ناطقان: به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بر اساس این نظرسنجی که توسط موسسه ایپسوس و برای روزنامه داگبلادت نروژ انجام شد، ۳۸ درصد از مردم این کشور گفتند از ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه بیش از شی جینپینگ و جو بایدن، روسای جمهوری چین و آمریکا و کیم جونگ اون، رهبری کره شمالی می‌هراسند.

در این نظرسنجی رئیس جمهوری چین با ۲۵ درصد در مقام دوم قرار گرفت و پس از وی هم رهبری کره شمالی است. بایدن با چهار درصد در آخر قرار دارد.

همچنین هفت درصد از شرکت کنندگان نیز گفتند که هیچ یک از این افراد را تهدید نمی‌دانند و هفت درصد دیگر هم گفتند تصمیمی نگرفته‌اند.

مدیر موسسه فریتیوف نانسن از بابت این نتایج اصلا شگفت زده نشد و گفت که به سه دلیل، نروژی‌ها از روسیه می‌ترسند.

وی گفت:‌ نخست، ما در بیشتر قرن گذشته هدف تهدید روسیه بوده‌ایم. مردم نسبت به روسیه هوشیار هستند. ثانیا، روسیه بسیار نزدیکتر از چین، کره شمالی و ایالات متحده به ماست. سوما، روسیه دائما از نیروی نظامی در رزمایش‌هایش استفاده می‌کند.

وی ادامه داد: روسیه نه یک قدرت جهانی است و نه یک ابرقدرت بلکه یک "بازیگر کوچک در جهان" با تنها ۱۴۵ میلیون سکنه و اقتصادی به اندازه اسپانیا است. اما چین با نیروی انسانی 1.4 میلیارد نفری و اقتصادی که در مدت زمان نسبتا کوتاهی حتی از ایالات متحده پیشی خواهد گرفت، چالشی پیش رو برای صلح جهانی و تهدید بالقوه بزرگ است.

وی ادامه داد: چین قدرتی است که اوضاع را تغییر خواهد داد و این برای ۱۵ تا ۲۰ سال گذشته کاملا مشخص بوده است. فکر می‌کردم مردم هشیارتر شده باشند.
منبع: ایسنا
برچسب ها: نروژی ها ، پوتین ، ترس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین