کد خبر: ۲۷۹۹۹۹
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۸
وزارت امور خارجه کره جنوبی اعلام داشت، این کشور سفیر ژاپن را به سبب طرح اظهارات "غیردیپلماتیک" درباره مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی و امکان برگزاری یک نشست در جریان مسابقات آتی المپیک توکیو احضار کرده است.
ناطقان: به نقل از خبرگزاری فرانسه، بر اساس گزارش‌ها یک دیپلمات ارشد ژاپنی تمایل مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی برای ملاقات با یوشیهیده سوگا، نخست وزیر ژاپن را مورد تمسخر قرار داده و گفته که این رهبر کره جنوبی "خودارضایی می‌کند".

این دیپلمات که نامش فاش نشده در همین مصاحبه با شبکه JTBC کره جنوبی عنوان کرد که مون جائه این از آنجا که ژاپن در حال حاضر "فضایی برای توجه کردن به روابط سئول-توکیو ندارد با خودش کشمکش دارد".

این اظهارات در حالی مطرح شدند که دو کشور بر اساس گزارشها مشغول مذاکرات از بابت نشست سطح بالای رهبرانشان در جریان بازی‌های المپیک با هدف بهبود روابطشان که به دلیل مناقشات تاریخی به پایین‌ترین سطحش در سالهای اخیر تنزل یافته، بوده‌اند.

بعد از گزارش منتشر شده از سوی شبکه JTBC سفیر ژاپن اعلام کرد هیروهیسا سوما، معاون او بوده که این صحبتهای "شدیدا نامناسب" را ابراز کرده هر چند که او تایید نکرد که دقیقا چه حرفهایی زده شده‌اند.

کویچی آیبوشی، سفیر ژاپن در بیانیه‌ای گفت: هر چند به کار بردن چنین عباراتی در جریان این گفتگو واقعیت دارد اما هدفشان مون جائه این نبودند. من به معاونم سوما هشدار شدید داده‌ام.

چوی جونگ کان، معاون وزیر خارجه کره جنوبی خواستار مجازات شد.

بر اساس اعلام وزارت خارجه کره جنوبی، این معاون به آیبوشی در جریان یک نشست گفت، چنین اظهاراتی تلاشها برای بازیابی روابط را "به طور جدی لکه دار می‌کنند" و "باید اقدام مناسب اتخاذ شود".
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین