کد خبر: ۲۸۱۴۸۳
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۴
در فاصله کمی بیشتر از یک هفته، دو خبر متفاوت در رسانه‌های کشور مخابره شد که شاید قیاس آن‌ها چندان به ذائقه ایرانیان خوش نیاید. «ساخت دیوار حائل از سوی ترکیه در مرز با ایران» تیتر خبر اول بود که اواخر تیرماه رسانه‌ای شد و در سمت مقابل، اما «کمک هواپیمای آتش نشان ایرانی به اطفای حریق در جنوب ترکیه» عنوان خبر دومی بود که همین دیروز روی خروجی رسانه‌ها قرار گرفت.
ناطقان: در فاصله کمی بیشتر از یک هفته، دو خبر متفاوت در رسانه‌های کشور مخابره شد که شاید قیاس آن‌ها چندان به ذائقه ایرانیان خوش نیاید. «ساخت دیوار حائل از سوی ترکیه در مرز با ایران» تیتر خبر اول بود که اواخر تیرماه رسانه‌ای شد و در سمت مقابل، اما «کمک هواپیمای آتش نشان ایرانی به اطفای حریق در جنوب ترکیه» عنوان خبر دومی بود که همین دیروز روی خروجی رسانه‌ها قرار گرفت.

دیوار حائل ترکیه با مرز ایران


دیوار حائل ترکیه با مرز ایران

به گزارش صراط نیوز شاید در نگاه نخست، فلسفه کمک به همسایگان امری پسندیده و خالی از اشکال به نظر برسد، اما ناگفته پیداست که برقراری روابط دوستانه و حُسن همجواری، اتوبان دوطرفه‌ای است که هریک از طرفین باید در قبال آن متعهد باشند. مع الاسف آنچه طی سالیان اخیر در مناسبات فی مابین دولت‌های ایران و ترکیه مشاهده شده، حُکم جاده یکطرفه‌ای را دارد که جور و جفایش سهم طرف ایرانی بوده و لطف و مرحمتش به نفع طرف تُرک سنگینی می‌کند!

مثل روز روشن است که احداث دیوار حائلی مرتفع و چندکیلومتری در مرز با ایران توسط ترکیه، مفهومی جز احساس خطر مقامات ترکیه‌ای از گسترش ناامنی در همسایه شرقی شان را به ذهن متبادر نمی‌کند که این حقیقت نیز موید آن است که دولت اردوغان، با پیش بینی آینده‌ای تیره و تار برای ایران، درصدد است تا سپری حفاظتی برای مردمش در برابر این همسایه ترسناک و مخوف بسازد!

این درحالیست که کم لطفی‌های ترکیه در حق ایران فقط به همین مورد اخیر محدود نمی‌شود. ترکیه سالیان سال است که بعنوان مأمن جمع کثیری از مزدوران رسانه‌ای و اپوزیسیون جمهوری اسلامی شناخته می‌شود! ترکیه در شرایطی ایرانیان را به خروج ارز و خرید ملک در کشورش ترغیب می‌کند که همسایه اش تحت شدیدترین تحریم‌های ظالمانه قرار دارد! ترکیه با احداث سد ایلیسو بر سرچشمه رود‌های دجله و فرات، نه تنها احتمال شعله ور شدن مجدد اختلافات ایران و عراق بر سر اروندرود را افزایش داده، بلکه از اصلی‌ترین مسببین بحران ریزگرد‌های خوزستان نیز محسوب می‌شود! ترکیه هیچگاه از طمع ورزی نسبت به آذربایجان ایران دست نکشیده است تا جایی که همین یکسال پیش، اردوغان در سخنرانی خود بمناسبت پایان جنگ قره باغ در باکو، با بازخوانی شعر «آراز» صراحتاً به تمامیت ارضی ایران دست درازی نمود!

با این همه، اگرچه با توجه به شرایط سخت تحریمی، ترکیه تنها مجرای تنفس اقتصادی کشور با جهان خارج بحساب می‌آید، اما نباید با دلخوش کردن به این توجیه، عزت و اقتدار ملی را قربانی نمود و با ارسال پالس ضعف، وابستگی و نیکی بیش از حد در قبال این همسایه شمال غربی، اجازه هرگونه سوءاستفاده را به ایشان داد.
منبع: صراط
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین