کد خبر: ۲۸۲۵۹۳
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۲
فرماندار مشهد خبر منتشر شده به نقل از وی توسط برخی رسانه‌ها، مبنی بر "کمبود تابوت در مشهد و انباشت پیکر جانباختگان کرونا در این شهر" را تکذیب کرد و گفت: همه دستگاه‌های مرتبط در سطح مشهد با تمام توان در مقابله با بحران شیوع ویروس کرونا فعال هستند.
ناطقان: محمدرضا هاشمی عصر سه‌شنبه افزود: همه دستگاههای مرتبط در سطح مشهد در تلاش هستند تا شرایط بهبود یابد و اقدامات نظارتی نیز افزایش یافته‌ است.

معاون استاندار خراسان رضوی و فرماندار مشهد به روند صعودی شمار جانباختگان کرونا در این شهرستان اشاره و اظهار امیدواری کرد: این وضعیت نگران‌کننده‌ که ظرف روزهای اخیر تاکنون همچنان ادامه دارد با تدابیر عاجل و کاهش سفرها به مشهد رو به بهبودی برود.

هاشمی بیان کرد: تداوم برگزاری برخی مراسم خانوادگی، دورهمی‌ها و همچنین افزایش سفر و ورود مسافران به مشهد در طول ماه ذی‌الحجه گذشته موجب افزایش‌ شیوع ویروس کرونا و وضعیت دشوار کنونی در این کلانشهر شده است.

وی ادامه داد: ظرف روزهای اخیر "سیاست کاهش سفر" با جدیت دنبال شده و در همین راستا میزان سفر ریلی به مشهد ۴۸ درصد، سفرهای هوایی ۷۲ درصد و مسافرت جاده‌ای با استفاده از اتوبوس به این کلانشهر مذهبی به میزان ۳۸ درصد نسبت به هفته پیش کمتر شده است.

فرماندار مشهد گفت: همچنین وضعیت جاری در مراکز و مکانهای مرتبط نظیر مراکز تجمیعی تزریق واکسن کرونا به شهروندان، بیمارستانها و آرامستانها این شهر در چارچوب بازدیدها و سرکشی مستمر در حال بررسی نظارتی و رصد است.

وی افزود: علاوه بر بررسی نزدیک و میدانی وضعیت، کارکنان زحمتکش مراکز و مکانهای فعال مرتبط با کرونا در جریان این بازدیدها مورد تشویق و تقدیر قرار گرفته و کاستیهای مورد نیاز آنها مشخص و تامین شده است.

هاشمی به سرگشی امروز ۱۹ مرداد ماه به آرامستان رضوان شهرداری مشهد به عنوان محل به خاک سپردن جانباختگان کرونا اشاره و بیان کرد: حجم کاری نیروی انسانی این آرامستان با توجه به افزایش آمار فوت ناشی از کرونا در مشهد بالا است.

وی ادامه داد: نیروهای فعال در این آرامستان و دیگر مکانها و مراکز مرتبط با کرونا در مشهد، با تمام توان و ظرفیت خود بطور مستمر در حال ارائه خدمت به شهروندان هستند.

فرماندار مشهد همچنین "رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ فاصله فیزیکی در اجتماع" را از سوی آحاد شهروندان امری ضروری توصیف و بیان کرد: عموم مردم باید بطور جدی نسبت به اجرای دقیق دستورات بهداشتی پیشگیرانه پایبند باشند.

علاوه بر اقدامات و فعالیتهای جاری و مستمر مسوولان در مشهد و خراسان رضوی برای مقابله با تبعات بحران کرونا، از دیروز ۱۸ مرداد ماه به دنبال گفتگوی تلفنی رییس جمهوری با استاندار و رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد و پیگیری‌ وزیر بهداشت، هیاتی عالیرتبه از تهران برای بررسی وضعیت و رسیدگی به نیازهای تجهیزاتی حوزه درمانی کرونا در این شهر حضور یافته‌ است.

۲۵ شهرستان از مجموع ۳۳ شهرستان خراسان رضوی در وضعیت قرمز، هفت شهرستان در وضعیت نارنجی و یک شهرستان در وضعیت زرد شیوع ویروس کرونا قرار دارند.

روند افزایش روزافزون تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد و دیگر شهرستانهای استان خراسان رضوی ظرف هفته‌های اخیر به حد نگران‌کننده‌ای رسیده است.

"تکمیل گنجایش بیمارستانها، کمبود برخی اقلام دارویی و سرم تزریقی و افزایش روزافزون بیماران کرونایی غیربومی در مشهد" فشار زیادی را بر استان شش میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی وارد کرده که همچنان ادامه دارد.
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین