کد خبر: ۲۸۳۳۱۸
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۸
سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، در گفتگو با وزیر امور خارجه گفت: شکست نظامی و خروج آمریکا از افغانستان باید به فرصتی برای احیای زندگی، امنیت و صلح پایدار در این کشور تبدیل گردد.
ناطقان:  به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، رئیس شورای عالی امنیت ملی امنیت، ثبات و رفاه را حق مردم افغانستان دانسته و تاکید کرد: ایران برای برقراری ثبات که نیاز نخست امروز افغانستان است تلاش خواهد کرد و به‌عنوان کشور همسایه و برادر، همه گروه‌ها را دعوت به دستیابی برای توافق ملی می‌کند.


دیدار مهم رئیسی و ظریف درباره تحولات افغانستان


رئیسی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران بر این باور است که حاکمیت اراده مردم مظلوم افغانستان، همواره امنیت ساز و ثبات آفرین بوده، اظهار داشت: ایران با رصد هوشیارانه تحولات در این کشور، به مناسبات همسایگی با افغانستان پایبند است.

رئیسی همچنین وزیر امور خارجه و دبیر شورای عالی امنیت ملی را موظف کرد ضمن رصد دقیق و پیوسته تحولات افغانستان، مراتب را به رئیس جمهور گزارش کنند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین