کد خبر: ۲۸۳۳۳۱
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۵
رد پای سویه جهش یافته و بسیار کشنده‌تر از کرونا به نام "لامبدا" به طور رسمی در شرق آسیا تائید شد.
ناطقان: "فیل استار" نوشت: نخستین موارد ابتلاء به سویه جهش یافته و به مراتب مرگبارتر از گونه "دلتا" موسوم به "لامبدا" به عنوان نوع مقاوم در برابر واکسن در فیلیپین شناسایی و تائید شد.

این درحالی است که سازمان بهداشت جهانی پیشتر از جهش کرونای هندی موسوم به "لامبدا" که بسیار مسری‌تر و کشنده‌تر از گونه‌های دیگر آن است به عنوان "نوع نگران کننده کرونا" خبر داد و آخرین موارد ابتلاء آن در ژاپن گزارش شد.

آخرین آمار مبتلایان و فوتی‌ها در اندونزی با مرگ یکهزار و ۲۲۲ بیمار که از مرز ۱۱۷ هزار نفر گذشت اکنون از روندی کاهشی در این کشور حکایت دارد.

"دلتایی" که با گرفتن جان ۳۳۲ بیمار دیگر در ویتنام، تمدید یکماهه مقررات قرنطینه همراه با تشدید محدودیت‌ها و اعمال قرنطینه در پایتخت کامبوج شد.

شیوع روبه گسترشی که با شناسایی ۳۰ کانون جدید انتشار در مالزی باز هم زمینه ساز تعطیلی ۶۵ کارخانه دیگر و افزایش قرنطینه ارتقاء یافته با حبس خانگی ده‌ها هزار نفر دیگر در مناطق پرخطر این کشور شد.




منبع: صدا و سیما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین