کد خبر: ۲۸۳۴۵۷
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۶
با توجه به شدت گرفتن شیوع کرونا در خوزستان و تکمیل ظرفیت بیمارستان‌های دولتی همشهریان جهت پذیرش در بیمارستان‌ها و دریافت خدمات پزشکی با سردرگمی مواجه شدند.
ناطقان: با توجه به شدت گرفتن شیوع کرونا در خوزستان و تکمیل ظرفیت بیمارستان‌های دولتی همشهریان جهت پذیرش در بیمارستان‌ها و دریافت خدمات پزشکی با سردرگمی مواجه شدند.

ولی‌الله حیاتی، معاون امنیتی انتظامی استانداری خوزستان با بیان اینکه شرایط استان در کرونا بسیار نامطلوب است، عنوان کرد: میزان مبتلایان، بستری‌ها و فوتی‌ها بالا رفته و موارد فوتی هم بیشتر در بین جوانان مشاهده می‌شود.

وی افزود: اکنون نیز شرایط کشور به گونه‌ای است که باید به جای محدودیت‌ها ممنوعیت‌ها اعلام شود.

معاونت امنیتی انتظامی استانداری خوزستان با اشاره به مصوبات ممنوعیت‌های ستاد ملی کرونا بیان کرد: براساس این مصوبات اعلام ممنوعیت در ورودی و خروجی استان‌های کشور و همچنین خوزستان تا پنج شهریور ادامه دارد و ورود پلاک‌های غیر بومی به استان و خروج پلاک‌های بومی از استان هم ممنوع است.

وی افزود: همچنین اصناف به جز مشاغل گروه یک به هیچ عنوان اجازه فعالیت ندارند.

روزهای سیاه

طی روز گذشته آمار فوتی‌های خوزستان به چهل نفر رسید که حاکی از شدت گرفتن شیوع موج کرونا در استان است.

علی سمیر، رییس بیمارستان ابوذر اهواز با اشاره به پر شدن ظرفیت اورژانس این بیمارستان گفت: میزان بیماران بستری نسبت به هفته‌های گذشته سه برابر شده و اکنون بیش از ۵۰ بیمار کرونایی داریم.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود که این بیماری طول بکشد به همین دلیل شاید مجبور شویم بخش‌های بیشتری از این بیمارستان را به بیماران کرونایی اختصاص دهیم.

سمیر بیان کرد: قدرت سرایت نوع کرونا دلتا به مراتب بیشتر از نوع‌های قبلی است به گونه‌ای که اگر یک نفر در خانواده به این ویروس مبتلا شود دیگر اعضا را نیز درگیر می‌کند.

وی افزود: هم اکنون دو بخش عادی هر کدام با ۲۰ تخت، یک بخش ویژه با ۹ تخت و یک بخش اورژانس با ۱۵ تخت این بیمارستان به بیماران کرونایی اختصاص یافته است.

پلمپ باشگاه‌های ورزشی

معضل دیگری که به مشکل روند افزایش مبتلایان بیشتر دامن زده فعالیت بدون کنترل باشگاه‌های ورزشی می‌باشد؛ معاونت امنیتی انتظامی استانداری خوزستان در این رابطه گفت: در استان به خصوص اهواز بسیاری از باشگاهای ورزشی با وجود اعلام ممنوعیت در حال فعالیت هستند که در این حوزه اداره کل مربوطه به هیچ عنوان مسؤولیت‌های خود را به خوبی انجام نمی‌دهد.

وی افزود: اداره کل ورزش و جوانان باید با همکاری فرمانداری‌ها باشگاه‌هایی که برخلاف قانون عمل می‌کنند را پلمب کند و از امروز تا ۴۸ ساعت دیگر فرصت دارد تا تمام باشگاه‌های ورزشی درحال فعالیت را تعطیل کند.

فرمانده قرارگاه نظارتی و عملیاتی ستاد مدیریت کرونا خوزستان بیان کرد: از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان که دبیر کمیته شورای اطلاع‌رسانی است و انتظار داریم در تولید محتوا عملکرد بهتری داشته باشد چرا که خوزستان در حال حاضر جزو استان های قرمز در کرونا است.

تکمیل ظرفیت

دکتر عرفان مردانی، روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اهواز نیز ضمن تاکید بر تکمیل ظرفیت بیمارستان رازی اهواز عنوان کرد: بیماران مبتلا به کرونا برای پیگیری درمان خود می‌توانند به سایر بیمارستان‌های پذیرش‌دهنده کرونا با اولویت نزدیک‌ترین مرکز درمانی به محل سکونت خود، مراجعه کنند.

وی افزود: در حال حاضر تمام بیمارستان‌های اهواز به جز سه بیمارستان بقایی۲، سوانح و سوختگی و سلامت اقدام به پذیرش بیماران مبتلا به کرونا می‌کنند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: با توجه به روند افزایشی بیماری، از مردم درخواست داریم در خانه بمانند و از حضور در تجمع و نشست‌های خانگی پرهیز کنند.

وی افزود: با توجه به کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان خوزستان از شهروندان انتظار داریم عادی انگاری را کنار گذاشته و مراقب سلامت خود باشند.

واکسیناسیون دز دومی‌ها

همچنین طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی اهواز با توجه به لزوم تکمیل واکسیناسیون در افرادی که پیش از این نوبت اول واکسن خود را دریافت کرده‌اند، تزریق واکسن تا پایان هفته جاری صرفا برای آن دسته از افرادی انجام خواهد شد که موعد تزریق نوبت دوم واکسن آنها فرا رسیده است.

در حال حاضر ۲۰ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، دو شهرستان نارنجی و پنج شهرستان زرد کرونایی هستند که بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا ادارات و تمامی مشاغل به غیر از گروه یک از ۲۵ تا ۳۰ مرداد تعطیل بوده همچنین سفرهای بین استانی از ۲۴ مرداد تا پنج شهریور ممنوع است.
منبع: فارس
برچسب ها: جولان ، کرونا ، خوزستان
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین