کد خبر: ۲۸۳۶۴۶
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۰
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: بعدازظهر امروز رگبار باران و رعدوبرق، وزش بادشدید موقت‌، گرد و خاک و در مناطق مستعد بارش تگرگ‌، در جنوب و ارتفاعات کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان و ارتفاعات هرمزگان پیش‌بینی می‌شود.
ناطقان: صادق ضیائیان اظهار داشت: امروز در بخش‌هایی از کرمان، ارتفاعات هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان بارش‌هایی داریم.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار کرد: بعدازظهر امروز رگبار باران و رعدوبرق، وزش بادشدید موقت‌، گرد و خاک و در مناطق مستعد بارش تگرگ‌ در نیمه جنوبی و ارتفاعات کرمان، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، ارتفاعات شمال شرق و شمال هرمزگان پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: اثر این مخاطره‌ جاری شدن روان آب در مسیل‌ها، وزش تند باد موقت، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌های فصلی، آبگرفتگی موقت و محدود و احتمال برخورد صاعقه است که توصیه می‌شود عدم اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، عدم جابه‌جایی عشایر کوچ‌رو به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، عدم عبور از بستر رودخانه‌های و مسیل‌ها، عدم چرای دام در مسیل‌ها و مناطق مرتفع و احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و اتخاذ تمهیدات پیشگیرانه جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی، در د‌ستور کار باشد‌.

ضیائیان اضافه کرد: در پنج روز آینده به ویژه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در برخی نقاط جنوب، مرکز و ارتفاعات کرمان، شرق بوشهر، جنوب شرق و جنوب فارس و جنوب سیستان و بلوچستان همچنین در ارتفاعات شمال و شرق هرمزگان، رشد ابرهای همرفتی، همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: همچنین در این مدت به تناوب در ارتفاعات البرز مرکزی در مازندران، شرق گیلان، تهران و سمنان و روزهای جمعه و شنبه پیشِ رو در شمال آذربایجان شرقی و شمال آذربایجان غربی، همچنین اتفاقات اردبیل در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب، رگبار پراکنده گاهی با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: در پنج روز آینده پدیده غالب در شرق کشور خصوصاً زابل وزش باد شدید خواهد بود که گاهی با گردوخاک همراه است.

ضیائیان در تشریح وضعیت جوی پایتخت بیان کرد: آسمان تهران روز جمعه ۲۹ مرداد صاف گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۳۶ و ۲۵ درجه بالای صفر خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت: روز آینده شهرکرد با کمینه دمای ۲۳ درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان و اهواز با بیشینه دمای ۴۵ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان خواهد بود.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین