کد خبر: ۲۸۴۳۸۴
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۲
براساس مطالعات اخیر محققان دانشگاه هاروارد، مصرف منظم گردو در برنامه غذایی باعث افزایش 3/1 سال طول عمر می‌شود و خطر فوت ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش می‌دهد. تغذیه نقش اساسی در سلامت، پیشگیری از بیماری‌های مزمن و فوت ناشی از این بیماری‌ها دارد. گردو یکی از خوراکی‌های مفید است گنجاندن 5 واحد معادل 10 تا 12 عدد آن در تغذیه هفتگی می‌تواند به افزایش طول عمر به‌خصوص درمورد افرادی که تغذیه سالمی ندارند، کمک کند.
ناطقان: براساس مطالعات اخیر محققان دانشگاه هاروارد، مصرف منظم گردو در برنامه غذایی باعث افزایش ۳/۱ سال طول عمر و عمر طولانی می‌شود و خطر فوت ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش می‌دهد. تغذیه نقش اساسی در سلامت، پیشگیری از بیماری‌های مزمن و فوت ناشی از این بیماری‌ها دارد. گردو یکی از خوراکی‌های مفید است گنجاندن ۵ واحد معادل ۱۰ تا ۱۲ عدد آن در تغذیه هفتگی می‌تواند عمر طولانی را به‌خصوص درمورد افرادی که تغذیه سالمی ندارند، هدیه بدهد.


عمر طولانی با خوردن گردو

این تاثیر مثبت در طول عمر به‌دلیل کاهش ۲۵ درصدی فوت ناشی از بیماری‌های قلبی و ۱۴ درصدی به‌دلیل بیماری‌های دیگر است. حتی یک تا دو بار خوردن گردو در هفته نیز این زمینه‌های خطر را تا حدی کاهش می‌دهد و حتما توصیه می‌شود.

محققان برای تایید این مسئله، وضعیت سلامت ۶۷ هزار زن و ۲۶ هزار مرد را طی بیست سال بررسی کردند. از داوطلبان خواسته شد تا هر چهار سال یک بار به پرسش‌هایی در مورد عادت های غذایی خود پاسخ دهند. گرچه مصرف گردو رابطه علت و معلولی با طول عمر ندارد اما محققان دریافته اند، افرادی که به‌طور منظم گردو می‌خورند، طول عمر بیشتری نسبت به دیگران دارند.

البته گردو علاوه بر افزایش طول عمر، فواید دیگری نیز دارد. مطالعات مختلف تایید می‌کند که گردو باعث بهبود ارگاسم و نعوظ می‌شود، تاثیر مثبتی در بهبود عملکرد و رشد مغز جنین دارد، به رشد و تکثیر باکتری‌های مفید روده کمک می‌کند و زمینه بروز بیماری‌های قلبی به خصوص در مبتلایان به دیابت را کاهش می‌دهد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین