کد خبر: ۲۸۴۴۲۹
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۰
یک کامپیوتر کوچک با استفاده از ال‌ای‌دی‌های رنگی می‌تواند ترکیب رنگ‌های متفاوتی ایجاد کند.
ناطقان: در لامپ‌های تغییر رنگ دهنده از ال‌ای‌دی‌های قرمز، سبز و آبی استفاده می‌شود بدین‌ترتیب میکروکنترلر که یک کامپیوتر ریز است قادر به ایجاد طیف گسترده‌ای از ترکیب‌های رنگی مختلف است. دلیل استفاده از ال‌ای‌دی‌های قرمز، سبز و آبی سلول‌های مخروطی حساس به رنگ چشم انسان است. اغلب این سلول‌ها با طول موج نور‌های قرمز، سبز و آبی هماهنگ هستند، بدین‌ترتیب انسان قادر به دیدن رنگ‌هایی است که ترکیبی از سه طول موج باشد.

اگر لامپی با نور زرد بخواهید، ال‌ای‌دی قرمز و سبز، برای رنگ فیروزه‌ای، سبز و آبی و برای رنگ سفید تمام ال‌ای‌دی‌ها روشن می‌شوند. مینی کامپیوتر برای ایجاد سایه‌های مختلف از یک رنگ ال‌ای‌دی‌ها را به صورت پالس‌های سریع روشن و خاموش می‌کند، برای مثال اگر ال‌ای‌دی آب به شکل پالس فعال شود بیننده رنگ آبی تیره را می‌بیند چراکه ال‌ای‌دی تنها ۵۰ درصد از مواقع روشن است. با استفاده از این ترفند‌ها لامپ‌های تغییر رنگ دهنده می‌توانند میلیون‌ها رنگ متفاوت ایجاد کنند.
برچسب ها: لامپ ها ، تغییر ، رنگ
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین