کد خبر: ۲۸۴۹۶۵
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۲
رئیس پلیس پایتخت از دستگیری ۳۲۰ نفر از اراذل و اوباش و مزاحمین نوامیس در سومین مرحله از طرح اقتدار پلیس امنیت خبر داد.
ناطقان: سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت در حاشیه سومین مرحله از طرح اقتدار پلیس امنیت در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در سومین مرحله از طرح اقتدار که توسط پلیس امنیت و فتا به مرحله اجرا درآمد ۳۲۰ نفر از اراذل و اوباش سطح‌دار، عاملین تخریب، مزاحمین نوامیس و توزیع کنندگان مواد مخدر و مشروبات الکی دستگیر شدند.

آثار چاقو بر روی بدن اراذل و اوباش


فرمانده انتظامی پایتخت تصریح کرد: در این طرح ۱۰۵ نفر از دستگیرشدگان سطح‌دار هستند؛ همچنین ۱۲۸ نفر مزاحمین نوامیس، ۹ نفر دارندگان سلاح جنگی، ۱۹ نفر توزیع کننده مشروبات الکی و ۵۹ نفر توزیع کننده مواد مخدر بودند.

سردار رحیمی اعلام کرد: در این طرح هشت قبضه سلاح جنگی، ۱۴۸ قبضه سلاح سرد و ۲۸۵ قبضه شبه سلاح کشف شد.

رئیس پلیس پایتخت با اعلام این مطلب که در این مرحله ۴۸ مرکز قماربازی که حساب مالی‌شان میلیاردی بوده شناسایی و پلمب شد، تصریح کرد:۶۲ واحد صنفی مرتبط با تردد و فعالیت اراذل و اوباش اعم از سفره خانه ، قهوه خانه و باشگاه های بدنسازی نیز پلمب شد.

وی ادامه داد: ۳۰۰۰۰ نخ سیگار قاچاق و ۳۹ بسته غیرقانونی غذای حیوانات نیز در این مرحله از طرح کشف و ضبط شد.

    ببینید:
    عکس/ دستگیری اوباش تهران

فرمانده انتظامی پایتخت با بیان اینکه ۵۸ نفر از گردانندگان سایت های فعال در راستای اوباش‌گری دستگیر شدند اعلام کرد: ۲۷ نفر از اراذل و اوباش نوظهور فعال در فضای مجازی دستگیر و ۱۷ تارنمای فعال در زمینه شرط بندی نیز مسدود شد؛ همچنین ۱۱ نفر از فروشندگان دارو نیز دستگیر و ۱۲۰ هزار قلم داروی کمیاب کشف شد.

وی افزود: در این عملیات یک باند سه نفره با ۱۱۳ نفر شاکی دستگیر شد که این باند بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال گردش مالی داشته است.

سردار رحیمی با اشاره به اینکه ۶ متهم کلاهبرداری اینترنتی با ۵۰۰ شاکی دستگیر شده و در اختیار قانون قرار گرفتند، ایجاد امنیت عمومی را اولویت اصلی پلیس پایتخت عنوان کرد.

فرمانده انتظامی پایتخت خاطرنشان کرد: طرح‌های عملیاتی پلیس با جدیت توسط پلیس‌های تخصصی تهران بزرگ به مرحله اجرا درخواهد آمد و با مخلان امنیت برخورد جدی می شود.

سردار رحیمی با بیان اینکه مجرمین نسبت به گذشته گستاخ تر شده و در ۲۴ ساعت گذشته چهار مورد درگیری با ماموران را داشته ایم، اعلام کرد: برخورد قاطع با مجرمین باعث کاهش این گستاخی‌ها خواهد شد.

رئیس پلیس پایتخت به عملکرد پلیس در شش ماهه اول سال پرداخت و خاطرنشان کرد: در این مدت یک درصد افزایش وقوع جرایم و دو درصد افزایش وقوع کشف در تهران داشتیم در حالیکه بیشتر جرائم در حوزه جرائم خرد است.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین