کد خبر: ۲۸۵۳۳۳
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۵:۱۱
در این گزارش می‌توانید با خاص‌ترین و گران‌ترین چوب‌های جهان آشنا شوید و اطلاعات جالبی از آن‌ها کسب کنید.
ناطقان: چوب یکی از محصولات بسیار پر کاربرد در صنایع مختلف است به طوری که کالا‌های زینتی متنوع و بعضا گران قیمتی از آن ساخته می‌شود. تنوع در نوع و جنس چوب بسیار است و هر کدام از آن‌ها قیمت‌های متفاوتی دارند که قیمت گذاری روی آن‌ها اغلب به کمیابی یا نایابی آن‌ها باز می‌گردد.

در این گزارش به سراغ چند مورد از خاص‌ترین و گران‌ترین چوب‌های جهان رفته ایم تا دلیل قیمت بالای آن‌ها را بررسی کنیم.

۱. چوب مشکی آفریقایی

گرانترین و کمیاب‌ترین چوب‌های جهان + تصاویر

این چوب آفریقایی رنگ قرمز متمایل به مشکی دارد که در مناطق خشک تانزانیا و موزامبیک رشد می‌کند. این چوب اغلب برای ساخت آلات موسیقی مورد استفاده قرار می‌گیرد و امروز در معرض شدید انقراض قرار دارد. یک نکته قابل توجه در خصوص این نوع چوب این است که برای به بلوغ رسیدن و قابل استفاده شدن به حداقل ۶۰ سال زمان نیاز دارد.

۲. چوب آگار

خاص‌ترین و کمیاب‌ترین چوب‌های جهان

جنگل‌های گرمسیری جنوب شرقی آسیا محل تولد چوب آگار است که در بهبود بسیاری از بیماری‌های پوستی، قارچی و تنفسی مورد درمان قرار می‌گیرد.

تنه درخت همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید خشک و خرد می‌شود سپس جوشانده یا بخور آن مورد درمان بیماری‌های مختلف قرار می‌گیرد. قیمت جهانی هر کیلو از این چوب بسته به کیفیت ۲۰ تا ۳۰ هزار دلار است.

۳. چوب سیاه (آبنوس)

خاص‌ترین و کمیاب‌ترین چوب‌های جهان

رنگ سیاه و بافت مرتب و زیبا، یکی از دلایلی است که چوب سیاه را در جهان بسیار کمیاب می‌کند این در حالی است که تقاضای برای این چوب بسیار بیشتر از تولید و عرضه آن است.

آلات موسیقی، کف پوش، منبت کاری و مبلمان از مهم‌ترین استفاده‌های چوب سیاه است که همین کمبود و همین تقاضا باعث قیمت‌های نجومی آن در سراسر بازار‌های جهانی شده است.

۴. چوب صندل

خاص‌ترین و کمیاب‌ترین چوب‌های جهان

چوب صندل کاربرد زینتی و دکوری ندارد بلکه از روغن این چوب در صنعت عطر و ادکلن استفاده می‌شود به خصوص ادکلن‌های گران قیمت. روغن خالص این چوب بسیار گران قیمت است به طوری که به صورت قطره‌ای و گرمی در بازار‌های جهانی معامله می‌شود.

۵. عاج صورتی

خاص‌ترین و کمیاب‌ترین چوب‌های جهان

از رنگ ظریف گل رز کمرنگ گرفته تا هندوانه و یک تن بنفش تنوع رنگی عاج صورتی را تشکیل می‌دهند. چوب عاج صورتی بسیار مقاوم در برابر پوسیدگی است. از عاج صورتی برای ساخت جواهرات، نشانه‌های بیلیارد، عصا، دسته چاقو، آلات موسیقی و کالا‌های لوکس استفاده می‌شود.

۶. چوب آهنی (Lignum Vitae)

خاص‌ترین و کمیاب‌ترین چوب‌های جهان

چوب آهنی با خاصیت سختی، مقاومت و چگالی بالایی که دارد قابل تشخیص است. نام Lignum Vitae در لاتین به معنی "درخت زندگی" است، زیرا در طب عامیانه استفاده می‌شود. از این چوب در مهندسی مکانیک، برای تولید محصولات هنری و تخته سه لای تزئینی استفاده می‌شود این چوب به دلیل استحکام و چگالی یکی از گرانترین‌ها در جهان است.

۷. چوب قلب بنفش

خاص‌ترین و کمیاب‌ترین چوب‌های جهان

این چوب بلافاصله پس از برش به رنگ خاکستری مایل به قهوه‌ای در می‌آیند، اما پس از اینکه در مقابله هوا آزاد قرار می‌گیرد به رنگ بنفش خاص تبدیل می‌شود. نژاد‌های تجاری این گروه در سراسر منطقه گرمسیری آمریکا گسترده است.

۸. چوب دالبرجیا

خاص‌ترین و کمیاب‌ترین چوب‌های جهان

چوب آلبرجیا از نظر مقاومت و سختی نسبت به دیگر چوب‌های این گزارش تعریفی ندارد، اما رنگ خاصی دارد که در کالا‌های تزئینی، چشم نوازی می‌کند. آمریکای جنوبی، آفریقا (از جمله ماداگاسکار) و آسیای جنوب شرقی محل تولد درخت این چوب است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین