کد خبر: ۲۸۵۴۴۸
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۷
سخنگوی جبهه مقاومت مستقر در ولایت پنجشیر افغانستان، امروز یکشنبه از خارج ساختن شهرستان «پریان» این ولایت از تصرف نیروهای طالبان، خبر داد.
ناطقان:  همزمان با شایعات مختلف درباره پیشروی طالبان در ولایت پنجشیر و ادعای روز گذشته این گروه مبنی بر تصرف دو ولسوالی این ولایت، «فهیم دشتی» سخنگوی جبهه مقاومت پنجشیر امروز یکشنبه با انتشار توییتی از آزادسازی شهرستان پریان این ولایت به دست نیروهای جبهه مقاومت پنجشیر، خبر داد.

پریان از کنترل طالبان خارج شد


دشتی در این رابطه در توییترش نوشت: پریان پنجشیر از لوث وجود طالبان کاملاً پاکسازی شد. دست‌کم هزار تروریست به دلیل انسداد مسیر برگشت و خروج گیر افتاده بودند. تمام مهاجمان هنگام فرار و عقب‌نشینی توسط مردم محل با کمک رزمندگان مقاومت کشته، تسلیم یا اسیر شدند. شمار زیادی از این اسرا خارجی و بیشتر پاکستانی اند.

«بلال کریمی» معاون «ذبیح الله مجاهد» سخنگوی طالبان روز گذشته اعلام کرده بود که ولسوالی راهبردی «خنج» و همچنین ولسوالی «عنابه» در ولایت پنجشیر افغانستان به تصرف این گروه در آمده است.

شایان ذکر است ولایت پنجشیر واقع در شمال شرق افغانستان یکی از چند منطقه معدودی است که تا به امروز به تصرف نیروهای طالبان درنیامده است. برخی از نیروهای محلی و مسئولان پیشین افغانستان با پناه گرفتن در این ولایت «جبهه مقاومت ملی افغانستان» را به رهبری «احمد مسعود» فرزند «احمد شاه مسعود» فرمانده نظامی و وزیر دفاع پیشین افغانستان، تشکیل داده اند.
منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین