کد خبر: ۲۸۶۱۱۲
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۸
رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: نسبت به هفته قبل در آمار بیماران مبتلا ۳۵ درصد کاهش داشته‌ایم. شمار بیماران بستری نیز ۲۴ درصد کاهش پیدا کرده و آمار فوت نیز خوشبختانه ۸.۲ درصد کمتر شده است.
ناطقان: فرهاد ابول نژادیان رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا اظهارکرد: مطابق آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان خوزستان چهار شهر اهواز، رامهرمز، کارون و مسجدسلیمان از وضعیت قرمز خارج و در وضعیت نارنجی قرار گرفتند.

وی گفت: کماکان ۱۲ شهر خوزستان در وضعیت قرمز قرار دارند که امیدواریم در هفته جاری شرایط بهتری پیدا کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ادامه داد: خوشبختانه آمار بیماران کرونا چه در قسمت سرپایی و چه قسمت بستری در اکثر شهرها کاهشی است و طبق نمودار از پیک اخیر که پیک سنگین و خطرناکی بود عبور کردیم.

ابول نژادیان اظهار کرد: نسبت به هفته قبل در آمار بیماران مبتلا ۳۵ درصد کاهش داشته‌ایم. شمار بیماران بستری نیز ۲۴درصد کاهش پیدا کرده و آمار فوت نیز خوشبختانه ۸.۲ درصد کمتر شده است.

وی بیان کرد: در هفته گذشته بیش از ۸۵۰ هزار دُز واکسن وارد خوزستان شد که به سرعت به مراجعین به مراکز واکسیناسیون تزریق شد.

ابول نژادیان عنوان کرد: برای افزایش سرعت واکسیناسیون با همکاری سپاه پاسداران، بسیج جامعه پزشکی، هلال احمر، گروه‌های جهادی و ... مراکز واکسیناسیون متعددی راه افتاده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: ۵۵ مرکز تجمیعی واکسیناسیون در خوزستان از جمله دو مرکز واکسیناسیون سیار راه اندازی شده است که امیدواریم این تعداد با حمایت همه جانبه همه دستگاه‌ها افزایش پیدا کند.

ابول نژادیان اذعان کرد: در حال رایزنی هستیم تا در شهرهای مرزی خوزستان مجوز تزریق واکسن به افراد بالای ۱۸ سال را دریافت کنیم. هم اینک در مناطق روستایی افراد بالای ۱۸ سال واکسن دریافت میکنند و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر نیز در حال پیگیری هستیم.

وی گفت: تاکنون حدود دو میلیون دز واکسن در استان خوزستان تزریق شده و رکورد روزانه تزریق ۷۴ هزار دز به ثبت رسیده است. ما برای واکسینه کردن کامل(دریافت دو دُز) جمعیت بالای ۱۸ سال در استان خوزستان نیاز به تزریق ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار دُز داریم.

وی اظهارکرد: در برخی شهرستان‌ها میزان مراجعه مردم برای دریافت واکسن کمتر از ۲۰ درصد است که بایستی برای این موضوع چاره اندیشی شود و با استفاده از تمام ظرفیت‌ها از جمله فرمانداری‌ها، گروه‌های جهادی، رسانه‌ها و علما بسیج استانی واکسیناسیون را آغاز کرد تا میزان مشارکت مردم در واکسیناسیون افزایش یابد.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین