کد خبر: ۲۸۶۶۵۶
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۵
رئیس پارلمان عراق در جریان سفرش به قاهره با روسای جمهور و پارلمان مصر دیدار و رایزنی کرد.
ناطقان: به نقل از سایت شبکه السومریه نیوز، محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان عراق در دیدار با عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهوری مصر از نقش این کشور در حمایت از بازگرداندن ثبات عراق تقدیر کرد.

وی بر همکاری دو کشور برادر در سطح دوجانبه، تقویت همکاری‌های سه جانبه با اردن و اهمیت همکاری پارلمانی در مجامع عربی، منطقه‌ای و بین‌المللی تاکید کرد.

سیسی نیز بر تداوم همکاری با عراق در همه زمینه ها و سطوح مختلف، چه در سطح دوجانبه و چه از طریق مکانیسم همکاری سه جانبه با اردن  و آمادگی کامل مصر برای انتقال تجربیات خود به عراق جهت دستیابی به ثبات و بازگرداندن موقعیت تاریخی و نقش فعال عربی و منطقه‌ای و تثبیت موقعیت آن در جهان عرب تاکید کرد.

وی بر اهمیت بسزای انتخابات پارلمانی آتی در ترسیم مرحله آینده عراق و تقویت نهادهای ملی آن و همچنین مخالفت مصر با هرگونه دخالت خارجی در امور عراق تاکید کرد.

الحلبوسی همچنین در جریان این سفر با حنفی جبالی، همتای مصری خود دیدار و بر گسترش همکاری‌های دوجانبه در مجامع عربی، منطقه‌ای و بین المللی تاکید کرد.

جبالی نیز بر موضع ثابت مصر در حمایت از عراق و استقلال تصمیم سیاسی آن و ادامه تلاش برای توسعه همکاری‌های اقتصادی مشترک تاکید کرد.

رئیس پارلمان عراق روز چهارشنبه در راس هیاتی از پارلمان این کشور در سفری رسمی به قاهره سفر کرد.
منبع: میزان
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین