کد خبر: ۲۸۷۳۱۲
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۸
در آخرین روز تابستان اخبار سیاسی و برخی صحبت ها در خصوص محدودیت تراکنش‌های بانکی نقش مهمی در تحولات بازار ارز و طلا داشت.
ناطقان: در آخرین روز از تابستان 1400،  بازار ارز با نوسانات زیادی بسته شد که حاصل شایعات اخیر در رابطه با اعمال محدودیت تراکنش های بانکی بود. برخی از رسانه ها با انتشار خبر نادرست، مبنی بر محدودیت کل تراکنش ها به 20 بار در روز؛ بسیاری از فعالان اقتصادی را تشویق به خرید ارز کردند و بازار هم واکنش خوبی از خود نشان نداد.

این در صورتی است که بازار چند هفته ای است که به مذاکرات هسته ای چشم دوخته تا مطابق با آن واکنش نشان دهد اما بسیاری از فعالان با برجسته کردن قسمتی از صحبت های رئیس جمهور مبنی بر بازگشت آمریکا به برجام روند بازار را به دست گرفتند.
افزایش قیمت دلار

دلار آمریکا امروز (31 شهریورماه 1400) با نرخ 27 هزار و 445 تومان کار خود را آغاز کرد و در ساعت 12 و 10 دقیقه به بالاترین نرخ روز خود، یعنی 27 هزار و 631 تومان رسید. در ساعت 14 و 55 دقیقه کمترین نرخ امروز ارز، 27 هزار و  365 تومان رقم خورد.


نرخ فعلی دلار در زمان تهیه این گزارش به 27 هزار و 531 تومان رسیده است. قیمت دلار نسبت به روز گذشته خود افزایش 0.27 درصدی را تجربه کرد.

پس از بازار ارز نوبت به قیمت جهانی طلا می رسد که با بررسی های انجام شده، بازار جهانی طلا روند صعودی داشته و نسبت به روز گذشته خود افزایش 0.72 درصدی را به ثبت رساند و قیمت جهانی آن در زمان تهیه این گزارش به یک هزار و 773 دلار رسید.

بازار طلا و ارز به شدت تحت تاثیر مسائل سیاسی قرار دارد و همچنان باید دید که در هفته های آینده چه اتفاقی خواهد افتاد و چه تاثیری بر بازار ارز می گذارد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین