کد خبر: ۲۸۸۱۶۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۷
وزیر کشور:
وحیدی پیام انقلاب اسلامی را به عنوان ابرقدرت فرهنگی دنیا، پیام صلح، آرامش، امنیت، ثبات و استقلال منطقه‌ای کشورها اعلام کرد و گفت: الگوی حکمرانی که جمهوری اسلامی ایران به دنیا عرضه کرده، الگوی بی‌نظیری است که در هیچ جای دنیا نظیر و شبیه آن را نمی‌توان پیدا کرد جمهوری اسلامی ایران مدل حاکمیت و حکمرانی جدیدی را به دنیا عرضه کرده که با اقبال خوبی نیز روبه‌رو شده است.
ناطقان: احمد وحیدی عصر پنجشنبه در مراسم معارفه استاندار جدید اردبیل در سالن ولایت اظهار کرد: استان اردبیل با نقش‌آفرینی بی‌نظیر در ترویج مکتب اهل بیت و همچنین تشیع کار ماندگاری را انجام داده و همه کشور مدیون و مرهون افتخارآفرینی اردبیل در توسعه فرهنگ دینی و ارزشی است.

وی تصریح کرد: ما باید از فرصت به وجود آمده در سایه نظام جمهوری اسلامی ایران استفاده کنیم تا بیش از هر زمان دیگر مروج فرهنگ اهل بیت و اسلام ناب باشیم چرا که بشریت امروز تشنه چنین معارف الهی است.

وزیر کشور یاد و خاطره علما، شهدا و بزرگان استان اردبیل نظیر آیت‌الله مشکینی، مروج و شخصیت‌های وارسته دیگر این خطه را گرامی داشت و گفت: امروز نمایندگان انقلابی این استان در مجلس با روحیه همدلی و اتحاد سعی دارند تا خدمت‌رسانی شایسته برای مردم بوده و پیگیری‌های لازم را در پیشبرد اهداف توسعه‌ای داشته باشند.

وحیدی افزود: امروز در عرصه جهانی دو پیام به دنیا ارسال می‌شود که پیام اول متعلق به آمریکای فاسد و زورمدار است و پیام دوم را انقلاب اسلامی از روح آرامش، امنیت و صلابت به دنیا صادر کرده که با اقبال عمومی نیز در دنیا روبه‌رو شده است.

وی پیام آمریکا را پیام خفت و ذلت بیان کرد و ادامه داد: نمونه‌ای از این خواری را در عراق و افغانستان و حتی سوریه شاهد هستیم که همین پرورش‌دهندگان تروریستی امروز بلای جان آمریکا شدند.

وحیدی پیام انقلاب اسلامی را به عنوان ابرقدرت فرهنگی دنیا، پیام صلح، آرامش، امنیت، ثبات و استقلال منطقه‌ای کشورها اعلام کرد و گفت: الگوی حکمرانی که جمهوری اسلامی ایران به دنیا عرضه کرده، الگوی بی‌نظیری است که در هیچ جای دنیا نظیر و شبیه آن را نمی‌توان پیدا کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: امروز این الگو مورد توجه تمامی اندیشمندان و متفکران قرار گرفته به طوری که با تکیه بر سه اصل عدالت، صداقت و صلاحیت جمهوری اسلامی ایران امروز بیرق مبارزه با استکبار و استبداد را در دنیا برافراشته است.

وحیدی اضافه کرد: الگویی که جمهوری اسلامی ایران به رغم تحریم‌های ظالمانه استکبار برافراشته الگویی بر معیار و ملاک ارزش‌های دینی و الهی است و قطعاً به دست جوانان برومندی همچون سید حامد عاملی می‌تواند در گام دوم انقلاب به تمام جامعه بشری صادر شده و به دست آنها برسد.

وی بیان کرد: قطعاً در این حکمرانی ویژگی‌هایی وجود دارد که اولین برجستگی مربوط به اعتماد مردم است چرا که در سال‌های گذشته نوعی اعتمادزدایی در کشور رخ داده ولی دولت سیزدهم تلاش می‌کند تا اعتماد از دست رفته مردم را بازگردانده و به نوعی به قافله صلابت و عزت این کشور کمک و حمایت راستین داشته باشد.

وزیر کشور ضرورت میدان دادن به جوانان پرشور و علاقمند به خدمت را یادآور شد و اظهار کرد: در دولت سیزدهم تلاش بر این است تا عمده مسئولیت‌ها به دست جوانان با کفایت بیفتد تا آنها بتوانند در این عرصه و گام دوم انقلاب توانمندی خود را به رخ دنیا بکشانند.

وحیدی با قدردانی از تلاش استاندار سابق اردبیل در پیشبرد امور در حوزه‌های مختلف تصریح کرد: قطعاً در انتخاب استانداران جدید ملاک و معیارهایی مشخص شده که بر همین اساس سعی می‌کنیم تا استانداران را انتخاب کنیم که قطعاً در این فرآیند توصیه‌ها و یا دخالت‌های نابجا را به هیچ وجه نمی‌پذیریم.

وی گفت: ما استاندار جدید اردبیل را با توصیه و تاکید خاص افرادی در داخل دولت یا خارج از آن انتخاب نکردیم، بلکه با ارزیابی کاندیداهایی که برای استانداری اردبیل معرفی شده بود، بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب به جوانی خوش‌فکر، خلاق و توانمند رسیدیم تا با همراهی هفت نماینده استان و سایر مسئولان بتوانیم، مسئولیت خطیر استانداری اردبیل را به سید حامد عاملی بسپاریم.

وحیدی افزود: قطعاً در دوره جدید مدیریت استان، اردبیل به دروازه تمدنی و همچنین تحول اقتصادی تبدیل خواهد شد تا ما بتوانیم با همدلی و هماهنگی بیشتر در همه حوزه‌ها به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.

وی به برخی مباحث مطرح شده با کشور آذربایجان اشاره کرد و ادامه داد: ما همواره کشور همسایه آذربایجان را دوست و همدل ایران اسلامی می‌دانیم و بدون هیچ‌گونه اختلاف نظر سعی و تلاشمان بر این است تا این فرهنگ دوستی، محبت و مهربانی دو ملت را پابرجا نگه داریم.

وحیدی خاطر نشان کرد: هر چند برخی دشمنان ملت ایران به ویژه آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها سعی می‌کنند با توطئه فاصله بین مردم ایران و آذربایجان را به تیرگی و دودستگی بکشانند ولی قطعاً شوق و ذوق مردم آذربایجان در همدلی و همراهی بیشتر با مردم ایران کاملاً مشهود و مشخص است.

وزیر کشور اضافه کرد: با کنار گذاشتن کینه‌توزی‌ها و دسیسه‌های دشمنان مردم هر دو کشور باید در مسیر عزت و عظمت همدیگر گام بردارند و اجازه ندهند تا کوچک‌ترین مسائل و موضوعات به تیرگی روابط منجر شود.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین