کد خبر: ۲۸۸۷۶۷
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۵
یک روزنامه عرب زبان با اشاره به هجمه های اخیر رئیس جمهور فرانسه به کشور الجزایر، نوشت: مشکل رهبران استعمارگر و نژادپرست غربی، قدرت ارتش‌های برخی کشورهای اسلامی است.
ناطقان: روزنامه عرب زبان «رأی الیوم» مطلبی را در خصوص اظهارات خصمانه اخیر «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه علیه کشور الجزایر نوشت.

این روزنامه در مطلب خود آورده است: «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه اخیراً اظهاراتی را علیه الجزایر و مردم این کشور مطرح کرده است. وی در این اظهارات حتی وجود ملت الجزایر تا پیش اشغالگری فرانسه در آنجا را مَُنکر شده است!

بر اساس این گزارش، در ادامه مطلب روزنامه رأی الیوم آمده است: امانوئل ماکرون با اظهارات خود هم به کشور الجزایر و هم به مردم و ارتش آن تعرض کرده است. به نظر می رسد که یک توطئه آمریکایی، غربی و صهیونیستی علیه الجزایر در جریان است؛ توطئه ای که عاملان آن تلاش می کنند سناریوی سوریه و عراق را در الجزایر نیز پیاده سازی کنند. اظهارات ماکرون به مثابه اعلام جنگ علیه الجزایر است.

به نظر می رسد که ماکرون رهبری یک توطئه آمریکایی، غربی و صهیونیستی علیه الجزایر را برعهده گرفته است
روزنامه مذکور در ادامه مطلب خود تأکید کرده است: ماکرون در سخنان خود مدعی شده است که تاریخ الجزایر باید بازنویسی شود. اکنون ما به دنبال آن نیستیم که تمامی اظهارات ماکرون علیه الجزایر را بازگو کنیم. اما آنچه که واضح به نظر می رسد، این است که این فرد همان کسی است که سابقه مطرح کردن اظهارات نژادپرستانه علیه اسلام را در پرونده خود دارد. ماکرون کسی است که پیشتر مسلمانان را تروریست توصیف کرده است! او حتی از انتشار کاریکاتورهای موهن به شخصیت پیامبر اکرم (ص) نیز اعلام حمایت کرده است.

این روزنامه عرب زبان می افزاید: زمانی که ماکرون خواستار بازنویسی تاریخ الجزایر می شود یعنی می خواهد تاریخ شرافتمندانه این کشور در مقابله و رویارویی با اشغالگری و استعمارگری الجزایری ها علیه فرانسوی ها را دفن کند. با این حال، این سؤال نیز مطرح می شود که آیا ماکرون با این اظهارات خصمانه خواسته ها و مطالبات رژیم صهیونیستی را اجراء کرده است؟ آیا او تحت تأثیر صهیونیستها چنین سخنانی مطرح کرده است؟

در ادامه مطلب رأی الیوم تأکید شده است: مشکل ماکرون و بسیاری از رهبران استعمارگر و نژادپرستِ غربی، قدرت برخی ارتش های اسلامی است. درست به همین دلیل است که آنها طی سال های اخیر ارتش های سوریه و عراق را وارد یک جنگ فرسایشی کردند. هدف اصلی و اساسی فرانسوی ها و متحدانشان تضعیف کردن برخی ارتش های اسلامی است. ماکرون در الجزایر نیز خواهان وجود یک ارتش ضعیف است.

مردم الجزایر همانطور که پیشتر استعمارگری فرانسه را به شکست کشاندند این بار نیز شکست تلخی را به پاریس تحمیل می کنند
این روزنامه عرب زبان افزوده است: الجزایر ویژگی هایی دارد که فرانسه و رژیم صهیونیستی را وادار به تعرض به آن کرده است. ازجمله اینکه الجزایر یک کشور غنی از لحاظ برخورداری از نفت و گاز و معادن است. در الجزایر، مردم به فرهنگ مقاومت ایمان دارند. آنها از مسأله فلسطین حمایت به عمل می آورند. این مردم الجزایر هستند که با نفوذ رژیم صهیونیستی به قاره سیاه مخالفت می‌کنند.

در پایان مطلب مذکور نیز آمده است: الجزایر کشوری نیست که در برابر تعرض های اخیر ماکرون سکوت اختیار کند. بدون شک تعرض ماکرون به این کشور با واکنش دولت و ملت آن مواجه خواهد شد. مردم الجزایر همانطور که استعمارگری و اشغالگری فرانسه در کشور خود را به شکست کشاندند این بار نیز شکست دیگری را به پاریس تحمیل می کنند.
منبع: مهر
برچسب ها: هجمه ، ماکرون ، الجزایر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین