کد خبر: ۲۸۸۷۹۵
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۰۴:۴۰
در این گزارش به شما راهکار‌هایی را ارائه می‌دهیم تا از افسردگی فصل پائیز رهایی یابید.
ناطقان: افسردگی پاییزی معمولاً بدون دلیل مشخصی رخ می‌دهد، علت نامگذاری این افسردگی این است که معمولا با تغییر فصل و در فصل پائیز اتفاق می‌افتد. علائم این افسردگی معمولا به صورت خلق و خوی بد، کاهش میل به انجام فعالیت و وظایف روزانه، تمایل به انزوای اجتماعی، نارضایتی از ظاهر و بدن، و تمایل به گریه کردن ظهور می‌کند.

به گزارش postpartumprogress، نکات زیادی برای گذراندن دوره افسردگی فصلی وجود دارد؛ که در این قسمت ۱۰ روش را به شما معرفی می‌کنیم.

۱-همیشه سعی کنید به عنوان یک عادت در طول تمام فصول شکرگزاری کنید، شکرگزاری باعث می‌شود احساس بهتری به داشته‌های خود پیدا کنید.

۲- شما باید نیاز‌های اولیه بدن خود را از جمله ساعت خواب، تغذیه مناسب و میزان آب آشامیدنی، انجام فعالیت‌های روزانه را برآورده کنید.

۳- به دید و بازدید نزدیکان خود بروید و اوقاتی را در کنار دوستان صمیمی تان سپری کنید.

۴- سعی کنید همیشه از خود بپرسید که برای رهایی از افسردگی و تنهایی چه باید بکنید؟ آیا استراحت می‌خواهید یا ورزش.

۵-سعی کنید فشار را بر خود کاهش دهید، به ویژه اگر جاه طلبی‌های بالایی دارید. این امر باعث کاهش بار ذهنی شما می‌شود.

۶- باید با اطرافیان خود در مورد تاثیر عوض شدن فصل در خلق و خوی خود صحبت کنید، با این کار می‌توانید احساس آرامش را از اطرافیان خود دریافت کنید.

۷-یکی از دلایل این نوع افسردگی، از بین رفتن رنگ‌های شاد در محیط طبیعی است، بنابراین سعی کنید محیط زندگی خود را مملو از رنگ‌های شاد و روشن کنید.

۸- تنفس یک فرایند طبیعی و بدون وقفه است، اما تمرکز بر تنفس به شیوه صحیح در مواقع استرس در بازگشت همه چیز به حالت عادی تأثیر بسزایی دارد.

۹- اختلال هیجانی، یک اختلال روانی است که پزشکان آن را می‌شناسند و از اواخر پاییز و اوایل زمستان شروع می‌شود، پزشک می‌تواند دارو‌های خاصی را برای درمان آن‌ها تجویز کند، بنابراین می‌توانید برای درخواست کمک به پزشک مراجعه کنید.

۱۰-مطمئن باشید که ناراحتی و افسردگی که در حال گذراندن هستید فقط مرحله‌ای است که تنها چند روز طول می‌کشد تا دوباره سلامت روانی خود را بازیابید.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین