کد خبر: ۲۸۸۹۱۷
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۴
مسئولان آمریکایی، اتیوپی را تهدید کردند که در صورت تایید خبری در خصوص استفاده از خطوط هوایی این کشور برای انتقال سلاح، تحریم‌هایی علیه آن اعمال می‌کنند.
ناطقان:  به نقل از صدی البلد، یک مسئول برجسته آمریکایی در گفت‌وگو با شبکه خبری " سی‌ان‌ان" خاطرنشان کرد، این ادعاها بسیار خطرناک و جدی است و ممکن است نقض احتمالی کنوانسیون شیکاگو (درمورد هوانوردی مدنی بین‌المللی) باشد.

آمریکا، اتیوپی را تهدید کرد


این مسئول آمریکایی در ادامه افزود، ایالات متحده از تمامی ابزارهای خود برای توقف درگیری در اتیوپی استفاده خواهد کرد که از جمله آنها اعمال تحریم‌ها علیه عاملان این درگیری است.

وی همچنین تاکید کرد: ما قدرت اعمال تحریم‌ها را داریم و آماده استفاده از آن و همچنین ابزارهای دیگر علیه کسانی که در طولانی شدن فاجعه تیگرای نقش دارند، هستیم.

درهمین راستا، یک مسئول دیگر تصریح کرد، کاخ سفید در حال بررسی آنچه در این گزارش آورده شده، است و در صورت صحت این موضوع، این مسأله نگران کننده است و اتیوپی اعتبار شرکت‌های هواپیمایی ملی را به خطر می‌اندازد.

شبکه " سی‌ان‌ان" پیشتر گزارش داد، مقامات اتیوپی از خطوط هوایی ملی برای انتقال تسلیحات از و به اریتره در ماه‌های نخست درگیری در منطقه تیگرای استفاده کرده که منجر به وقوع بحران انسانی حاد شده است.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین