کد خبر: ۲۸۹۲۲۷
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۶
پس از اعلام "جنگ علیه مواد مخدر" از سوی دوترته در فیلیپین، وی بارها درخواست کشتن معتادان و هرکسی را که در تجارت مواد مخدر دست داشت، صادر کرد و حالا، مادران و خویشاوندان کشته شده‌ها خواستار محاکمه او هستند.
ناطقان: به نوشته روزنامه گاردین، رودریگو دوترته رئیس جمهوری فیلیپین پس از پیروزی در انتخابات ۲۰۱۶ گفته بود: اگر معتادی را می‌شناسید، بروید و خودتان او را بکشید اگرچه برای والدین چنین کاری دردآور است.

یکی از مادران داغدیده فیلیپین گفته است: دستور دوترته کافی بود تا پلیس هر جا که خودش لازم می‌دید، دست به تیراندازی بزند.

بر اساس اعلام دادستان دیوان کیفری بین‌الملل، از ژوئیه ۲۰۱۶ تا مارس ۲۰۱۹، ۳۰ هزار تن در فیلیپین و با توجه به این دستور از سوی دوترته کشته شدند.

چهار سال است که مادران داغدیده فیلیپنی کارزار مقابله با دوترته به نام "قیام کنید برای زندگی و حقوق" به راه انداخته و به دنبال مسؤول این قتل‌ها و پایان این کشتارها هستند.

ماه گذشته میلادی، دیوان کیفری بین‌الملل به درخواست این مادران برای اعلام جرم علیه دوترته تایید کرد که تحقیقاتی را در ارتباط با جرایم احتمالی علیه بشریت از سوی دوترته بابت کارزار مقابله با مواد مخدر در فیلیپین به راه انداخته است.

در پی بررسی اولیه این دیوان در ۲۰۱۸، دوترته اعلام کرد که از دیوان کیفری بین‌الملل خارج می‌شود و حتی تهدید کرد که اگر فاتو بنسودا، دادستان وقت این دیوان وارد فیلیپین شود، او را دستگیر می‌کند.

با توجه به اینکه دوترته در حال نزدیک شدن به پایان دوره شش ساله ریاست جمهوری خود در فیلیپین است، همچنان از همکاری با این دادگاه امتناع می‌کند و حتی گفته که می‌خواهد قضات آن را نیز مورد انتقاد قرار دهد و علیه آنها اقدام کند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین