کد خبر: ۲۹۰۳۰۳
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۹
عضو مجمع تشخیص مصلحت:
حجت‌الاسلام مصباحی‌مقدم با بیان اینکه قدرت وحدت اسلامی کشورهای اسلامی می‌تواند استکبار جهانی را نابود کند گفت:۶۰ درصد دلار آمریکا در خارج از این کشور و بیشتر در میان کشورهای اسلامی نفت‌خیز معامله می‌شود اگر همه کشورهای اسلامی هم‌پیمان شده و سلطه دلار آمریکا را در کشورهای خود بشکنند، اقتصاد آمریکا سقوط می‌کند.
ناطقان: حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم ظهر امروز در همایش «جایگاه وحدت در گفتمان انقلاب اسلامی» در مصلی امام‌جعفر صادق (ع) گنبدکاووس اظهار کرد: قدرت وحدت اسلامی کشورهای اسلامی می‌تواند استکبار جهانی را نابود کند.

وی تصریح کرد: ۶۰ درصد دلار آمریکا در خارج از این کشور و بیشتر در میان کشورهای اسلامی نفت‌خیز معامله می‌شود.

* اگر کشورهای اسلامی یکپارچه سلطه دلار آمریکا را بشکنند‌اقتصاد آمریکا سقوط می‌کند

عضو تشخیص مصلحت‌نظام خاطرنشان کرد: اگر همه کشورهای اسلامی با هم عهد بسته و هم‌پیمان شوند تا سلطه دلار آمریکا را بشکنند، اقتصاد آمریکا در مدت کوتاهی سقوط می‌کند.

وی با اشاره به وحدت کشورهای اروپایی در برجام ادامه داد: زمانی که آمریکا در قضیه برجام خارج شد سه کشور اروپایی که در مسائل سیاسی و تصمیمات کلان اقتصادی و  تجاری با آمریکا متحد هستند، آرام آرام از برجام خارج شدند.

مصباحی‌مقدم گفت: کشورهای اسلامی نیز باید بمانند این کشورها با هم متحد شده و با وحدت اسلامی اقتدار خود را در جهان به تثبیت برسانند.
وی با بیان اینکه در ایران وحدت بین شیعه و سنی به معنای واقعی کلمه وجود‌ دارد، ابراز کرد: وحدت بین شیعه و سنی در ایران محقق شده و به محبت منجر شده اما باید مراقب دست‌های بیگانه که از خارج ایران و چه افرادی نفوذی در داخل کشور بوده تا این وحدت خدشه‌دار نشود.

عضو تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: افرادی از اهل سنت و اهل شیعه نمی‌توانند وحدت بین این مذهب را تحمل کنند و تلاش دارند تا فاصله بین این وحدت ایجاد شود، باید تلاش کنیم تا این وحدت را محکم کرده و با این افراد با مدارا گفتگو و رفتار کرده و تلاش کنیم تا از راه منطق و اهداف پیامبر اکرم (ص) آنها را قانع کنیم.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین