کد خبر: ۲۹۰۶۶۴
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۹
در حالی که دونالد ترامپ به تازگی از تاسیس "شرکت بزرگ رسانه‌ای" جدیدی به دست خودش خبر داده و گفت یک شبکه اجتماعی مشابه با توئیتر به نام "تروث سوشال" قرار است محور فعالیت این شرکت باشد، گزارش شد که در عرض دو ساعت بعد از اعلام این خبر، هکرها به این شبکه اجتماعی جدید دسترسی پیدا کرده‌اند.
ناطقان: نیویورک تایمز گزارش کرد که این هکرها به یک نسخه خصوصی این شبکه اجتماعی دسترسی پیدا کرده و در آن حساب‌هایی جعلی به نام دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا و برخی از چهره‌های دیگر شامل استیو کی. بنن، شخصیت مشهور با گرایش راست افراطی، ران واتکینز، نظریه‌پرداز فعال در تئوری‌های توطئه کیوانان و جک دورسی، مدیر عامل شرکت توئیتر که در پی حمله هواداران ترامپ به کنگره آمریکا در ۶ ژانویه، فعالیت این رئیس جمهوری سابق را در شبکه اجتماعی تحت امرش ممنوع کرد، ایجاد کردند.

بر اساس این گزارش، هکرها با استفاده از یک حساب جعلی تحت عنوان "دونالدجی‌ترامپ" (donaldjtrump)، تصاویری از خوک‌هایی در حال دفع مدفوع را ارسال کردند، به جک دورسی ناسزا گفتند و به پرس و جو در مورد مکان حضور ملانیا ترامپ، بانوی اول سابق آمریکا و همسر دونالد ترامپ پرداختند. تصاویر این اقدامات هکرها در شبکه‌های اجتماعی دیگر منتشر شد.

این هکرهای وابسته به گروه هکری انانیمس گفتند، این اقدام بخشی از "جنگ اینترنتی آنها علیه نفرت" است.

گروه هکری انانیمس پس از چند سال وقفه، دوباره به عنوان یک نیروی دیجیتالی علیه راست‌های افراطی ظاهر شد. این گروه اخیراً پس از تصویب لایحه‌ای ضد سقط جنین به یک وب‌سایت جمهوری‌خواهان تگزاس حمله کرده و به جای آن یک وب‌سایت جمع‌آوری کمک‌های مالی برای یک سازمان فعال در امور بهداشت جنسی را جایگزین کرد.

ماه گذشته میلادی نیز این گروه هکری حمله‌ای سایبری را علیه یک شرکت خدمات اینترنتی محبوب راست‌های افراطی به نام اپیک (Epik) به اجرا درآورد و طی این حمله ۲۲۰ گیگابایت داده، از جمله اطلاعات شخصی مشتریان آن را استخراج کرد.

هکرها با افشای محتواهای شبکه تروث سوشال (Truth Social) قبل از راه‌اندازی رسمی، نشان دادند که شبکه اجتماعی ترامپ که به زودی رسما فعال می‌شود دارای ضعف‌های امنیتی است و توانایی جعل هویت برای همه، از جمله رئیس جمهوری سابق در آن را باز گذاشته است.

ترامپ خبر راه‌اندازی این شبکه اجتماعی را در جریان یک جلسه معرفی آنلاین در روز چهارشنبه به عنوان زیر مجموعه شرکت بزرگتر به نام گروه رسانه‌ها و فناوری ترامپ، که هدف آن رقابت با شبکه‌های اجتماعی بزرگ اعلام شده است، فاش کرد. نماینده شرکت رسانه‌ای ترامپ به درخواست اظهارنظر درباره این گزارش پاسخ نداد.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین