کد خبر: ۲۹۰۷۳۳
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۹
دبیرکل سازمان ملل از رژیم صهیونیستی خواست گذرگاه‌های غزه را بازگشایی کرده و به قوانین بین المللی بشردوستانه احترام بگذارد.
ناطقان:  به نقل از شبکه خبری الجزیره، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در گزارش سالانه خود به اعضای مجمع عمومی سازمان ملل درباره اقدامات رژیم صهیونیستی که حقوق مردم فلسطین در اراضی فلسطینی به ویژه قدس شرقی را نقض می‌کند، صحبت کرد.

درخواست گوترش از رژیم صهیونیستی برای بازگشایی گذرگاه‌های غزه

گوترش از رژیم صهیونیستی خواست تمام تدابیر لازم برای تضمین احترام کامل به قوانین بین المللی بشردوستانه به ویژه درباره غیرنظامیان فلسطینی که تحت اشغال زندگی می‌کنند اتخاذ کند و از زور در چارچوب قوانین و معیارهای بین المللی استفاده کند.

گوترش خواهان پایان فوری تمام اقدامات رژیم صهیونیستی به ویژه شکنجه، بدرفتاری، اقدامات بی‌رحمانه و توهین آمیز و غیرانسانی و عدم تکرار چنین اقداماتی شد.

وی همچنین از رژیم صهیونیستی خواست گذرگاه‌های غزه را بازگشایی کرده و به قوانین بین المللی بشردوستانه احترام بگذارد.

غزه با سه گذرگاه به جهان وصل می‌شود، گذرگاه رفح که غزه را به مصر مرتبط می‌کند، گذرگاه ابوسالم و بیت حانون که رژیم صهیونیستی بر آن‌ها سیطره دارد و به صورت محدود باز هستند.

گوترش تأکید کرد: اسرائیل باید به مسئولیت‌های خود درباره دستیابی فلسطینی‌ها به خدمات پزشکی و بهداشتی مناسب عمل کرده و به حقوق کودکان فلسطینی احترام بگذارد و به روزنامه‌نگاران و مدافعان حقوق بشر و طرف‌های فعال در جامعه اجازه بدهد آزادانه فعالیت کنند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین