کد خبر: ۲۹۰۷۷۸
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۷
وزیر کشور گفت: مرز امن و تعاملات فرهنگی خوبی با ترکمنستان داریم ولی کدورت کوچکی با ترکمنستان در زمینه گاز بود که در دولت جدید برطرف شد.
ناطقان:  احمد وحیدی بعدازظهر سه شنبه در آیین تودیع و معارفه استاندار گلستان اظهارکرد: ما امروز در اوج قدرت و عزت هستیم و حرف های خود را به دنیا شفاف اعلام می کنیم؛ ظلم احدی را برنمیتابیم و به کسی هم ظلم نمی کنیم.


اختلافات با ترکمنستان برطرف شد/لزوم حمایت مدیران از سرمایه گذاران

وزیر کشور افزود: وحدت شیعه و سنی یک تکلیف است و یک اصل دارد و آن مساله فلسطین است.

وحیدی بیان کرد: گلستان تنوع اقلیمی، مذهبی، سرزمینی و مذهبی دارد و همه آنها در یک وحدتی خود را نشان می دهد.

وی ادامه داد: گلستان ظرفیت های اقتصادی، منابع طبیعی، مناظر زیبا و کم نظیر دارد و تنوع و کیفیت تولید محصولات کشاورزی آن در برخی رتبه ها تک رقمی است.

وحیدی با بیان اینکه ۳۰ شهرک صنعتی ظرفیتی است که باید از آن استفاده کرد ادامه داد: آثار تاریخی هفت هزار ساله و هزار اثر تاریخی ظرفیت بزرگی است که باید به درستی استفاده کرد.

وی با اشاره به ظرفیت دریایی استان، گفت: این امر سبب رشد صنعت آبزی پروری شده و باید از آن استفاده کرد.

وزیر کشور اعلام کرد: مرز امنی را با ترکمنستان داشتیم و افق های فرهنگی نزدیکی داریم و باید تعاملات و ارتباطات را افزایش دهیم.

وی اضافه کرد: کدورت کوچکی با ترکمنستان در زمینه گاز داشتیم که در دولت جدید برطرف شد.

وحیدی افزود: قومیت های مختلف استان با صمیمیت و همسو با هم زندگی کرده و باید این الگو و نگاه فرهنگی عمیق را به همه معرفی کنیم.

وی اظهارکرد: استان با این همه ظرفیت و منابع طبیعی بسیار ارزشمند است و باید هم پاسداشت و از آن برای توسعه استان و خدمت به مردم استفاده کرد.

وزیر کشور اعلام کرد: تقدیرها از دکتر حق شناس نشان می دهد ایشان کار خود را به خوبی انجام داده و بقیه راه را باید استاندار جدید با کمک همگان طی کند.

وحیدی بیان کرد: استاندار نماینده دولت است و همه باید به وی کمک کرده تا توسعه رقم بخورد.

وی افزود: گلستان در زمینه دام و طیور ظرفیت های زیادی دارد و به جای واردات نهاده ها زمینه تولید آن را در داخل کشور با کمک دانش بنیان ها فراهم کرد.

وحیدی بیان کرد: مشکل خلیج گرگان باید حل شود و جزو موضوعات اولویت دار خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه باید ظرفیت های آبزی پروری افزایش یابد، گفت: کار اصلی دست مردم است و دولت باید نقش هدایت و نظارت داشته باشد.

وزیر کشور اعلام کرد: باید با جذب سرمایه گذاران زمینه رشد استان را در همه زمینه ها از جمله گردشکری فراهم کرد.

وحیدی به لایروبی رودخانه و خلیج گرگان و حفظ خاک اشاره کرد و گفت: رانش و لغزش از جمله دغدغه های جدید است که باید همه در حفظ منابع طبیعی کوشا باشیم.
منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین