کد خبر: ۲۹۱۵۲۱
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰
کارشناس مرکز بهداشت دزفول به تشریح علائم بیماری پوکی استخوان و راهکاری جلوگیری از ابتلا به این بیماری خاموش پرداخت.
ناطقان:  مهرالی گفت: پوکی استخوان یکی از بیماری‌های شایع استخوانی است که توده استخوانی در بدن افراد به تدریج از بین می‌رود و بدون اینکه علامت خاصی ایجاد کند، ممکن است به صورت شکستگی در یکی از استخوان‌ها بدن مثل؛ مهره ها، لگن، مچ پا یا دست خودنمایی کند.
 
پوکی استخوان، قابل پیشگیری و درمان - ایرنا

وی دستیابی به حداکثر توده استخوانی را سنین ۲۵ تا ۳۰سالگی عنوان کرد و بیان داشت: افزایش سن و یائسگی در بانوان از عوامل مهم بروز این بیماری به شمار می‌روند.
 
مهرالی عواملی از جمله؛ لاغری مفرط، سابقثه پوکی استخوان در بستگان درجه یک، نژاد آسیایی، مصرف سیگار و الکل، کمبود کلسیم و ویتامین D، زندگی کم تحرک و مصرف دارو‌هایی که سیستم ایمنی بدن را ضعیف می‌کنند را از دیگر عواملی عنوان کرد که ابتلا به این بیماری را افزایش می‌دهند.
 
کارشناس مرکز بهداشت دزفول اظهار کرد: داشتن تغذیه سالم، رژیم غذایی مناسب و متعادل و سرشار از کلسیم و ویتامین D را از راه‌های پیشگیری از ابتلا به بیماری پوکی استخوان هستند و برای پیشگیری از ایجاد کمبود ویتامین D در بدن، مصرف ماهیانه یک عدد قرص ویتامین D ۵۰ هزار واحدی توصیه می‌شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین