کد خبر: ۲۹۱۸۰۲
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۳
مولود چاووش اوغلو گفت که حمایت آمریکا از پ ک ک و گروه‌های وابسته به آن با روح هم‌پیمانی دو کشور مغایر است.
ناطقان: پایگاه اینترنتی روزنامه ترکیه چاپ استانبول نوشت: مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه امروز در سخنانی گفت: اینکه آمریکا از پ ک ک، پ‌ ی د (حزب اتحاد دموکراتیک کرد‌های سوریه) و گروه‌ ی پ گ (شاخه نظامی حزب اتحاد دموکراتیک) حمایت و با اقدامات ترکیه در زمینه دریافت سامانه‌های اس ۴۰۰ (از روسیه) مخالفت کند، با روح هم پیمانی مغایر است.

چاووش اوغلو درباره دیدار اخیر رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در رم نیز گفت: این دیدار در فضای سازنده‌ای برگزار شد.

او گفت: رئیس جمهور ترکیه در دیدار با بایدن صریحا بر این موضوع تاکید کرد که همکاری آمریکا با پ ک ک و ”ی پ گ" همچنین ادامه حضور فتو (شبکه گولن) در آمریکا و موضع آمریکا در خصوص سامانه‌های اس ۴۰۰ با هم پیمانی دو کشور همخوانی ندارد.

وزیر امور خارجه ترکیه گفت: به پیشنهاد آمریکا گروه کاری مشترکی تشکیل خواهد شد. با وزارتخانه‌های مربوطه و موضوعاتی که قرار است بررسی شود، در این باره کار را دنبال می‌کنیم.

چاووش اوغلو درباره بازگشت سوری‌ها به کشورشان هم گفت: اقداماتی که به همراه ۴ کشور همسایه آغاز کرده بودیم به علت تاخیر در تشکیل دولت جدید در لبنان با وقفه مواجه شده بود، اما این اقدامات بار دیگر آغاز شده است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین