کد خبر: ۲۹۱۹۰۷
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۰۶:۵۲
شاخص های انتصاب در زیرمجموعه های وزارت اقتصاد چیست؟
"گروه سرمایه گذاری امید" شاید در بین عموم مردم نام آشنایی نباشد، اما فعالان اقتصادی بخوبی آن را بعنوان مجموعه ای بزرگ و پولساز می شناسند که در حوزه فولاد، صنایع معدنی، محصولات صنعتی، سیمان، دارو، حمل و نقل، سرمایه گذاری، لاستیک سازی و ... مشغول فعالیت است و به نوعی یک شستای در سایه و گمنام است که این روزها با انتصاب یکی از مدیران دولت روحانی به ریاست آن مورد توجه رسانه ها قرار گرفته است.
ناطقان: با گذشت مدتی از شروع به کار سید احسان خاندوزی در وزارت اقتصاد و راه افتادن دومینو عزل و نصب ها، انتقادات پیرامون جنس برخی انتصاب های وی از سوی نمایندگان مجلس و رسانه ها بالا گرفت و بهارستانی‌ها که بزرگترین حامیان خاندوزی برای رسیدن به کرسی وزارت بودند، حالا از همکار دیروزشان دلسرد شدند.

ورود پررنگ هم قطاران امام صادقی وزیر به مناصب مهم مدیریتی و پشت پرده حضور برخی چهره‌های پرحاشیه دولت تدبیر و امید در زیر مجموعه های وزارت اقتصاد دقیقا در نقطه مقابل وعده‌ها و شعارهای وزیری است که در ایام رای اعتماد صحبت از اتخاذ رویکردهای علمی و تعهد به شایسته‌سالاری در اداره اقتصاد کشور داشت. 

 یکی از انتصاب‌های قابل تامل این روزها مربوط به محمد علی شیرازی است، که در دولت سابق مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری صباتامین و از نیروهای حلقه یک شستا با مدیرعاملی محمد رضوانی فر بود و در روزهای اخیر بصورت چراغ خاموش مدیرعامل گروه پولساز سرمایه گذاری "امید" در دولت رئیسی شد.


 در سالهای اخیر مسئولیت "همزمان" و شائبه بر انگیز "شیرازی" در سه مجموعه بورسی یعنی گروه دارویی البرز، گروه سرمایه گذاری صبا تامین و عضو هیات مدیره بورس تهران با واکنش های زیادی همراه بود که بر اساس تبصره دو ماده ۲۴۱ قانون تجارت چنین تقارن مدیریتی "غیرقانونی" بود و لازم است نهادهای نظارتی ارتباط چنین همزمانی مسئولیت‌های این فرد با برخی تحولات بورسی را بررسی کنند.

به گزارش ناطقان؛ "گروه سرمایه گذاری امید" شاید در بین عموم مردم نام آشنایی نباشد، اما فعالان اقتصادی بخوبی آن را بعنوان مجموعه ای بزرگ و پولساز می شناسند که در حوزه فولاد، صنایع معدنی، محصولات صنعتی، سیمان، دارو، حمل و نقل، سرمایه گذاری، لاستیک سازی و ... مشغول فعالیت است و به نوعی یک شستای در سایه و گمنام است. 

از این رو باتوجه به زمزمه‌هایی که پیرامون نقش برخی افراد در وزارت اقتصاد برای مهره‌چینی مدیران مجموعه‌های گلوگیر اقتصادی مطرح است و خط قرمزی که رئیس جمهور محترم برای کابینه درخصوص رعایت شایسته سالاری در انتصاب‌هایشان تعیین کردند، ضرورت دارد شاخص‌های انتصاب مدیران ارشد اقتصادی از بورس، سازمان امور مالیاتی و بانکهای بزرگ دولتی گرفته تا هلدینگ های بزرگ اقتصادی برای افکار عمومی بصورت شفاف اعلام شود تا شائبه کارسازی و صحنه‌گردانی برخی افراد برای چینش نیروهایشان از بین برود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین