کد خبر: ۲۹۱۹۹۲
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰
نظریه‌های مختلفی در خصوص این که چرا برخی دایناسور‌ها جثه عظیمی داشتند، وجود دارد.
ناطقان: دایناسور‌ها در دوره «تریاس»، «ژوراسیک» و «کرتاسه» زندگی می‌کردند. در این دوره‌ها آب‌وهوای زمین بسیار گرم‌تر از حال حاضر بوده و سطح دی‌اکسید کربن آن نیز چهار برابر حالت فعلی بوده است. این شرایط باعث وفور گونه‌های مختلف گیاهی شد، برخی متخصصان بر این باورند که جثه دایناسور‌های گیاهخوار تا حدودی به دلیل وجود منابع غذایی کافی در محیط‌زیست آن‌ها بوده است. البته بزرگی جثه مزیت دیگری نیز دارد: محافظت از خود در برابر شکارچیان.

«ساروپود‌های غول‌پیکر» مجبور بودند تا جایی که می‌توانستند از گیاهان تغذیه کنند تا به اندازه کافی بزرگ شوند و بتوانند از دست دایناسور‌های گوشتخوار مانند «تی‌رکس» و «اسپینوزاروس» فرار کنند. از سوی دیگر جثه دایناسور‌های گوشتخوار نیز در حال بزرگ شدن بود تا بتوانند از پس طعمه‌های عظیم‌الجثه خود برآیند. براساس نظریه دیگری، دایناسور‌های گیاهخوار خون‌سرد بودند و جثه عظیم‌شان به تنظیم دمای درونی بدنشان کمک می‌کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین