کد خبر: ۲۹۲۰۷۳
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۸
به نظر می‌رسد مسیر پیش رو برای جمهوری‌خواهان روشن و موفقیت‌آمیز است. درس بزرگ انتخابات اخیر فرمانداری‌ها این بود: امریکا کماکان یک کشور راست میانه است و این یکی از مواردی است که دموکرات‌های در معرض خطر آن را نادیده می‌گیرند و نمی‌خواهند این واقعیت را بپذیرند.
ناطقان: نشریه "نشنال اینترست" در مقاله‌ای با اشاره به پیروزی‌های چشمگیر اخیر جمهوری‌خواهان در انتخابات فرمانداری‌های امریکا، این موضوع را زنگ خطری برای دموکرات‌ها می‌داند و می‌نویسد: دموکرات‌ها نسبت به پیروزی‌های پیشین خود در انتخابات از خود راضی شده بودند. امسال آنان بار دیگر سعی کردند در برابر "دونالد ترامپ" رقابت کنند. او به حریف مورد علاقه آنان تبدیل شده است. او به تنهایی به دموکرات‌ها کمک کرد تا اکثریت کرسی‌ها در مجلس نمایندگان را کسب کنند و کاخ سفید و منصب ریاست‌جمهوری را از آن خود سازند. با این وجود، به نظر می‌رسد اخراج ترامپ از توئیتر نعمتی برای جمهوری‌خواهان بوده است.

ترامپ شبکه اجتماعی راه می‌اندازد - BBC News فارسی

 نزاع میان دموکرات‌ها بر سر برنامه‌های زیرساختی و هزینه‌های اجتماعی در کنگره نیز برای جمهوری‌خواهان مفید بوده است. اینکه "جک سیاتارلی" نامزد جمهوری‌خواهان برای انتخابات فرمانداری در نیوجرسی پیشتاز بوده و "فیل مورفی" فرماندار دموکرات را پشت سر گذاشته برای دموکرات‌ها حتی از پیروزی "گلن یانکین" در انتخابات فرمانداری ویرجینیا نیز نگران‌کننده‌تر است.  سیاتارلی روی موضوع مدارس، مالیات و اقتصاد کار می‌کرد؛ همین دستور کار در ویرجینیا نیز جواب داد.

تلاش دموکرات‌ها برای به تصویر کشیدن "یانکین" در ویرجینیا به عنوان گرگی در لباس میش و شخصی که ترامپ او را هدایت می‌کند شکست خورد. یانکین کارزار موثری را مدیریت کرد و از ترامپ فاصله گرفت. علیرغم آنکه جمهوری‌خواهان برنده واقعی انتخابات فرمانداری اخیر بودند چندان واضح نیست که ترامپ عامل موثری در این مسیر بوده است یا خیر. یانکین نشان داد که چهره‌ای مشابه ترامپ، اما میانه‌روتر از او می‌تواند موفق شود. یانکین یک‌شبه به عنوان نامزدی معتبر برای انتخابات مقدماتی ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۴ میلادی ظاهر شده است. برخلاف سیاستمداران سرسخت و با سابقه‌ای مانند سناتور "مارکو روبیو" یا "مایک پمپئو"، یانکین سیاستمداری حرفه‌ای نیست".
منبع: افتاب
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین