کد خبر: ۲۹۲۱۴۶
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۸
عضو کمیسیون صنایع مجلس در گفتگو با "ناطقان":
دهقانی نماینده ادوار نهم و یازدهم مجلس درخصوص حواشی که در همه ادوار برای تعیین مدیریت صنایع "مس" در کشور ایجاد می شود، گفت: شاید برایتان جالب باشد بدانید که مشهور است مدیران صنعت مس موقع انتصاب گریه می‌کنند که چرا دیر آمدیم، و زمان رفتن ناله میزنند که نمی خواهیم برویم. چرا که این عرصه بسیار پولساز و دارای رانت‌های ویژه‌ای است
الله وردی دهقانی نماینده ادوار نهم و یازدهم مجلس شورای اسلامی در گفتگو با "ناطقان"‌ به انتصابات فامیلی و پرحاشیه روزهای اخیر در دستگاه های دولتی واکنش نشان داد و تاکید کرد: اگر بنای عزل و نصب‌ها شایسته سالاری و تخصص گرایی باشد، و ملاک‌های بکارگیری افراد شفاف اعلام شود، هیچکدام از حاشیه های فعلی بوجود نخواهد آمد و متاسفانه تاکنون شاهد این شفافیت ها در برخی انتصابات و حتی ابقاء برخی مدیران ناکارآمد نبودیم. 

عضو کمیسیون صنایع مجلس درخصوص حواشی که در همه ادوار برای تعیین مدیریت صنایع "مس" در کشور ایجاد می شود، گفت: شاید برایتان جالب باشد بدانید که مشهور است مدیران صنعت مس موقع انتصاب گریه می‌کنند که چرا دیر آمدیم، و زمان رفتن ناله میزنند که نمی خواهیم برویم. چرا که این عرصه بسیار پولساز و دارای رانت‌های ویژه‌ای است که برخی افراد رویای رسیدن به مدیریت و بدنبالش حفظ آن موقعیت را درسر دارند. 

 دهقانی در پاسخ به این سوال که اصلی ترین انتقادش به سیستم فعلی حاکم بر حوزه صنایع و معادن "مس" چیست، تاکید کرد: این نگرانی و اعتراض فقط مربوط به شخص من نیست و رهبرمعظم انقلاب و همه دلسوزان کشور بارها گفته‌اند خام‌فروشی و سوءمدیریت در حوزه معادن بلای جان کشور است و مدیران باید با سیاست گذاری صحیح و توسعه صنایع پایین دستی از فروش کنسانتره و کاتد مس فاصله بگیرند و این محصول ارزشمند را به فرصتی برای توسعه اشتغال در کشور تبدیل کنند و بالطبع با پرهیز از خام فروشی، ارزش افزوده برای کشور خلق نمایند. 

 نماینده ورزقان با اشاره به اینکه هرچقدر تکنولوژی و صنایع در دنیا توسعه پیدا کنند، نیاز جهانی به "مس" بیشتر خواهد شد و لازم است ایران با یک سیاست گذاری عالمانه و بکارگیری مدیران دقیق به این نیاز جهانی با نگاه فرصت محور پاسخ دهد، ابراز داشت: متاسفانه یک شبکه مافیایی و اختاپوسی با داشتن دست‌هایی قدرتمند مانع پوست اندازی در ساختار پوسیده صنعت مس کشور می‌شود و امیدواریم وزیرصمت با رویکردی انقلابی و بدون محافظه کاری در مدیریت صنایع و معادن کشور یک تحول مدیریتی را به نفع مردم رقم بزند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین