کد خبر: ۲۹۲۱۵۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۱
دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به بیان توضیحاتی درباره جزئیات نشست امروز کمیسیون متبوع خود پرداخت.
ناطقان: محمد رضا احمدی دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره جزئیات نشست امروز یک شنبه ۱۶ آبان ماه کمیسیون متبوع خود اظهار کرد: امروز کمیسیون آموزش لایحه رتبه بندی معلمان را در دستور کار داشت و اطلاعات اعلامی در این لایحه اصلاح شد و احتمالا سه شنبه یا  چهارشنبه هفته جاری بار دیگر رتبه بندی معلمان در صحن علنی مورد بررسی قرار بگیرد.

قالیباف رئیس مجلس ماند/ نیکزاد و مصری نواب اول و دوم شدند- اخبار مجلس و  دولت ایران - اخبار سیاسی تسنیم | Tasnim


دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه یکی از اشکالاتی که به این طرح وارد شده بود تقسیم بندی پنج گانه معلمان بود خاطر نشان کرد:  برابر نظر اعضای کمیسیون برای معلمان با رتبه آموزشیار معلم ۲۵ درصد، مربی معلم ۴۵ درصد، استادیار معلم ۶۰ درصد، دانشیار معلم ۷۰ درصد و استاد معلم ۷۵ درصد به مجموع حقوق، مزایا و فوق‌العاده‌های مستمر و ارقام مندرج در احکام کارگزینی معلمان افزوده می‌شود.

احمدی تصریح کرد: همچنین بر اساس مصوبه کمیسیون آموزش معلمان نباید از ۸۰ درصد حداقل مجموع حقوق و فوق‌العاده‌های اعضای هیئت علمی، مربی آموزشیار و مربی دانشگاه‌های وزارت علوم دریافتی کمتری داشته باشند و این بند مهم با نظر کمیسیون باقی ماند. این ۸۰ درصد دریافتی برای مربی معلم، استادیار معلم و دانشیار معلم اعمال می‌شود.  

وی افزود: دولت قبل اعلام می‌کرد تا ۱۲۰ هزار میلیارد برای رتبه بندی کنار گذاشته است، ولی با پایان دولت این مسئله انکار شد و اعلام شد که بودجه نداریم. هم اکنون هنوز هم در زمینه مشکلاتی داریم و خیلی رتبه بندی به تاخیر افتاد و فرهنگیان هم خسته شده اند.  

احمدی با بیان اینکه اشتباهی که در بررسی این لایحه می‌شود محدود کردن به آن افزایش حقوق است توضیح داد: رتبه بندی جایگاه معلمان را مشخص می‌کند و کسی که نوآوری، خلاقیت، شایستگی بیشتر دارد و آموزش ضمن خدمت بیشتری دارد و ... باید در رتبه بندی برای فرد لحاظ شود و در مرحله بعد افزایش حقوق و معیشت است.  

احمدی ادامه داد: یکی دیگر از تغییرات لایحه رتبه‌بندی معلمان را حذف بند مربوط به لزوم تمام وقت بودن معلمان بود و نظر اعضای کمیسیون موضوع مربوط به تمام وقت بودن معلمان وزارات آموزش و پرورش حذف شد تا نگرانی‌ها از بابت تدریس ۳۰ ساعته معلمان در آموزش و پرورش برای معلمان برطرف شود.

دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس توضیح داد: امیدواریم هر چه زودتر لایحه رتبه بندی بررسی شود تا کسانی که مسئول آموزش دانش آموزان ما هستند با خیال راحت بتوانند کارشان را انجام دهند. 
منبع: تسنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین