کد خبر: ۲۹۲۱۷۶
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۳
رزمایش «تیراندازی خلیج فارس ۲۰۲۱» روز یکشنبه با حضور نیروی زمینی عربستان،کویت و نیروی «اسپارت» ارتش آمریکا آغاز شد.
ناطقان :  به نقل  از الخلیج الجدید، این رزمایش از دیروز (یکشنبه )‌در منطقه «الادیرع» واقع در شمال غرب کویت آغاز شده است و تا ۱۸ نوامبر ادامه خواهد داشت.

                                                   رزمایش مشترک عربستان و کویت با آمریکا

سرهنگ «نایف بن الحمیدی» فرمانده کویتی رزمایش «تیراندازی خلیج فارس ۲۰۲۱» گفت: این رزمایش با هدف تقویت روابط نظامی و همکاری‌های دفاعی مشترک با کشورهای برادر و دوست و تبادل تجربیات و دانش نظامی برگزار شده است.
تبلیغات

وی افزود: این رزمایش همچنین با هدف یکسان‌سازی توان رزمی سه کشور و تقویت پیوندهای همکاری نظامی دفاعی برای دستیابی به منافع مشترک بین نیروهای مسلح کشورهای شرکت کننده و تحکیم اصول و مبانی هماهنگی و کار مشترک صورت گرفته است.

به گفته الحمیدی، در این رزمایش، آموزش‌هایی در زمینه برنامه‌ریزی و اجرای روش‌های کنترل و فرماندهی نیروها، تسریع پاسخگویی برای انجام عملیات مشترک زمینی در شرایط اضطراری، توسعه مهارت‌‎ها جهت انجام تیراندازی‌های تاکتیکی واحدهای پیاده و زرهی، همراه با عملیات پشتیبانی نزدیک هوایی داده می‌شود.

این رزمایش در حالی آغاز شده که خردادماه گذشته نیروهای هوایی آمریکا و عربستان سعودی رزمایش مشترک هوایی به نام «سراب صحرا ۳» انجام داده بودند.

در حال حاضر بیشتر پایگاه‌های نظامی آمریکا در عربستان، در مناطق شرقی این کشور، در حاشیه خلیج فارس و یا در اطراف ریاض قرار گرفته‌اند.

کشور کویت هم از چند دهه پیش و به طور خاص از زمانی که هدف حملات رژیم صدام قرار گرفت، میزبان پایگاه‌های مهم آمریکایی در منطقه است.

منبع: تابناک
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین