کد خبر: ۲۹۲۵۹۰
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۱
سخنگوی رسمی ریاست جمهوری مصر اعلام کرد، رئیس جمهوری این کشور به منظور مشارکت در کنفرانس بین‌المللی پاریس درخصوص لیبی عازم فرانسه شده است.
ناطقان: به نقل از سایت شبکه خبری روسیا الیوم، بسام راضی، سخنگوی رسمی ریاست جمهوری مصر خاطرنشان کرد، عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهوری این کشور در کنفرانس بین‌المللی پاریس درخصوص لیبی بنا به درخواست امانوئل ماکرون، همتای فرانسوی خود شرکت می‌کند و این مشارکت در سایه روابط مستحکم میان دو کشور و همچنین نقش کلیدی مصر در حمایت از روند سیاسی لیبی در زمینه دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی صورت می‌گیرد.

بسام راضی همچنین تصریح کرد، عبدالفتاح السیسی قصد دارد در جریان این کنفرانس بین‌المللی بر همبستگی جامعه جهانی برای کمک به لیبی از طریق برگزاری انتخابات آتی که قرار است در ماه دسامبر آتی برگزار شود و همچنین خروج تمامی نیروهای خارجی و مزدوران از خاک لیبی و نیز بررسی تلاش‌های کنونی مصر در این زمینه در سطوح مختلف اقتصادی، سیاسی و امنیتی متمرکز شود.

بسام راضی در ادامه گفت، برنامه سفر عبدالفتاح السیسی به فرانسه شامل برگزاری نشستی با امانوئل ماکرون با هدف بررسی روابط دوجانبه که منافع مشترک دو کشور را محقق می‌کند و همچنین تداوم رایزنی‌ها و هماهنگی متقابل و تبادل نظر در مورد پرونده‌های منطقه‌ای و بین‌المللی مهم و مورد توجه دو کشور است.

قرار است همچنین رئیس جمهور مصر با مسئولان برجسته دولت فرانسه نشست‌هایی با هدف رایزنی درخصوص راه‌های پیشبرد همکاری در زمینه‌های اقتصادی، تجاری، سرمایه‌گذاری و نظامی بین دو طرف برگزار کند.

رئیس‌جمهوری مصر همچنین با شماری از رؤسای جمهور و نخست وزیر چندین کشور جهت رایزنی درباره پیشبرد همکاری دوجانبه و رایزنی درخصوص مسائل منطقه‌ای مختلف دیدار خواهد کرد.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین