کد خبر: ۲۹۲۷۰۱
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۷
دولت آنکارا برای آنکه مشمول تحریم های احتمالی اتحادیه اروپا نشود، مانع از استفاده اتباع شماری از کشورهای منطقه از خطوط هوایی ترکیه برای سفر به بلاروس شد.
ناطقان:  به نقل از رویترز، ترکیه برای آنکه خود را از اتهام مشارکت در بحران پناهجویان اروپا مبرا کند؛ در پروازها به مقصد بلاروس محدودیت‌هایی اعمال کرد. به این ترتیب، آنکارا شهروندان سوری، یمنی و عراقی را از لیست پروازهای روز جمعه به مقصد مینسک حذف کرد.

ترکیه پروازها به بلاروس را محدود کرد

پیشتر بروکسل مدعی شده بود که بلاروس به تلافی تحریم‌های اتحادیه اروپا، از مهاجرت به عنوان ابزار جنگ ترکیبی استفاده می‌کند و با توزیع روادید در کشورهای خاورمیانه، مهاجران را از طریق پروازهای «ترکیش ایر» ترکیه و «ایرفلوت» روسیه به مینسک منتقل می‌کند تا از آنجا برای ورود به اروپای غربی، عازم مرز لهستان، لیتوانی و لتونی شوند.

وزارت خانه‌های خارجه ترکیه و روسیه این اتهامات را رد می‌کنند. با این حال، ادعا می‌شود که اتحادیه اروپا تا روز دوشنبه به همین بهانه، تحریم‌های جدیدی را علیه بلاروس و ایرلاین هایی وضع خواهد کرد که به گفته آنها در تشدید بحران مهاجرت دخیل هستند.

همزمان، بروکسل از تصمیم اخیر ترکیه برای اعمال محدودیت در پروازها به مینسک هم استقبال کرده است.
منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین