کد خبر: ۲۹۳۰۲۰
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۰۳:۳۰
به گفته محققان آلمانی کودکانی که رژیم غذایی ناسالم دارند در معرض ابتلا به کبد چرب هستند.
ناطقان: به نقل از عاجل، بنیاد کبد آلمان اعلام کرد که کبد چرب به دلیل سبک زندگی ناسالم که شامل تغذیه ناسالم (خوردن فست فود و غذا‌های سرشار از چربی و قند زیاد) و کم تحرکی است، بر کودکان به ویژه کودکان چاق تاثیر منفی می‌گذارد.

این بنیاد افزود: خطر ابتلا به کبد چرب در کودکانی که از مقاومت به انسولین رنج می‌برند، کودکانی که از سطوح بالای کلسترول مضر LDL رنج می‌برند و کودکانی که از فشار خون بالا رنج می‌برند نیز افزایش می‌یابد.

علائم کبد چرب بی اشتهایی، درد شکم، احساس نفخ و سیری، خستگی مداوم است و باید بلافاصله پس از مشاهده این علائم با پزشک مشورت کنید تا کبد چرب را به موقع درمان کنید و از عواقب جدی مانند سیروز و سرطان کبد جلوگیری کنید.

با اتخاذ یک سبک زندگی سالم مبتنی بر تغذیه سالم، یعنی مصرف زیاد سبزیجات، میوه‌ها و محصولات غلات کامل در کنار عدم مصرف فست فود، غذا‌های چرب و شیرینی جات، علاوه بر ورزش منظم و فعالیت‌های حرکتی، می‌توان با کبد چرب مقابله کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین