کد خبر: ۲۹۳۲۰۴
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۴
با تلاش ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان البرز، سرشاخه های یک باند شرکت هرمی که با شیوه های خاصی شهروندان را به خروج ارز از کشور تشویق کرده و با ایجاد اخلال در نظام اقتصادی کشور می شدند، شناسایی و دستگیر شدند.
ناطقان:  عباسعلی محمدیان، فرمانده انتظامی استان البرز، امروز در جمع اصحاب رسانه که در بستر فضای مجازی صورت گرفت، گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان البرز با انجام اقدامات اطلاعاتی از فعالیت یک شبکه هرمی در سطح شهرستان های کرج و فردیس که باعث خروج گسترده ارز از کشور می شد، مطلع و بررسی موضوع را در دستورکار خود قرار دادند.

باند اخلال در بازار ارزی کشور در البرز منهدم شد


وی افزود: بررسی های اولیه حاکی از آن بود که یکی از سرشاخه های اصلی یک شرکت هرمی با ایجاد یک شبکه مویرگی و تبلیغات گسترده در بین شهروندان، آن ها را به خرید ارز و سرمایه گذاری در آن در یک شرکت مجازی خارجی تشویق می کرد.

فرمانده انتظامی استان البرز اظهار کرد: در ادامه ماموران با به کارگیری اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، علی رغم اینکه متهم اصلی پرونده از کشور خارج شده بود، با شیوه های خاص پلیسی او را به کشور هدایت و در چند عملیات غافلگیرانه ۶ نفر از عناصر اصلی تبلیغ خارج کردن ارز از کشور را دستگیر و پس از تکمیل تحقیقات آن ها را به مراجع قضائی تحویل دادند.

محمدیان ادامه داد: با اقدامات صورت گرفته تاکنون ۱۲۰ نفر از شهروندانی که در دام این افراد گرفتار شده و مبلغی بالغ بر ۱۲۰ هزار دلار را از کشور خارج کرده اند شناسایی شده اند و تلاش برای شناسایی سایر مالباختگان ادامه دارد.

وی در پایان با اشاره به تحریم‌های ظالمانه دشمنان و محدودیت‌های ایجاد شده در کشور برای تامین ارز، اضافه کرد: دشمنان کشور از هر طریقی برای ضربه به نظام ما دریغ نمی کنند، اما نیروهای امنیتی انتظامی کشور با تلاش شبانه روزی و اقدام جهادی توطئه‌های آن‌ها را نقش بر آب می‌کنند.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین