کد خبر: ۲۹۳۲۸۰
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۶
در نشست شورای عالی هواپیمایی کشوری مصوب شد که قیمت بلیت هواپیما از ابتدای آذر و همزمان با رفع محدودیت ۶۰ درصدی پذیرش مسافر در پرواز کاهش یابد. نشست شورای عالی هواپیمایی به منظور تعیین تکلیف قیمت بلیت هواپیما پس از رفع محدودیت ۶۰ درصدی ظرفیت پرواز به ریاست رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی تشکیل شد.
ناطقان: در نشست شورای عالی هواپیمایی کشوری مصوب شد که قیمت بلیت هواپیما از ابتدای آذر و همزمان با رفع محدودیت ۶۰ درصدی پذیرش مسافر در پرواز کاهش یابد.

نشست شورای عالی هواپیمایی به منظور تعیین تکلیف قیمت بلیت هواپیما پس از رفع محدودیت ۶۰ درصدی ظرفیت پرواز به ریاست رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی برگزار شد.

محمد محمدی‌بخش، معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان هواپیمایی کشوری در حاشیه این نشست و در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به مصوبه جلسه گفت: با توجه به تصمیم اتخاذ شده در شورای عالی هواپیمایی و موضوعاتی نظیر رفع محدودیت ۶۰ درصدی ظرفیت پذیرش پرواز و افزایش ظرفیت پروازها و با توجه به استدلال‌های مطرح شده توسط سازمان هواپیمایی کشوری، نماینده شرکت‌های هواپیمایی و سایر اعضای شورا، توافق بر این شد که از اول آذر نرخ بلیت بلیط هواپیما با میزانی که متعاقبا اعلام خواهد شد، کاهش یابد.

گفتنی است در این نشست شهرام آدم‌نژاد، معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی، سیاوش امیرمکری، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، علیرضا برخور، مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما»، رییس هیات مدیره و دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی و سایر اعضای شورای عالی هواپیمایی کشوری نیز حضور داشتند.

مدیرکل فرودگاه‌های استان هرمزگان:
فرودگاه‌هاي استان عملياتي و آماده امدادرساني است
مديرکل فرودگاه‌هاي استان هرمزگان با اشاره به زلزله شديد ۶٫۴ ريشتري در اين استان از عملياتي بودن فرودگاه‌هاي استان خبر داد و گفت: در حال حاضر پروازها برقرار است و فرودگاههاي استان آمادگي انجام هرگونه پرواز امدادي را دارند.

به گزارش روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران؛ ابوذر ضیایی با اعلام این خبر گفت: آسیب به تجهیزات فرودگاهی وارد نشده است و پس از این زلزله که در استان بی سابقه بوده است، تمامی دستگاه‌های ناوبری و کمک ناوبری، سطوح پروازی ترمینال ها و اماکن فرودگاهی کنترل شده اند و مود خاصی به لحاظ خسارت مشاهده نشده است.

مدیر کل فرودگاههای استان هرمزگان در عین حال گفت: شدت زلزله به حدی بود که باعث ترس مسافران شد اما با توجه به سازه مقاوم سالن مسافری به لطف خدا مشکل خاصی پیش نیامده است. وی اضافه کرد: تمامی دستگاههای ناوبری و کمک ناوبری سطوح پروازی در مدار خدمت رسانی به پروازها هستند.

از ابتدای سال جاری تا نیمه آبان ماه محقق شد؛
رشد ۲۰۳ درصدی صادرات نفتی در بنادر شرق هرمزگان
مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان از رشد ۲۰۳ درصدی صادرات کالاهای نفتی و ۴۴ درصدی کاپوتاژ از ابتدای سال جاری تا نیمه آبان ماه خبرداد. حمیدرضا محمدحسینی تختی، مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان، در تشریح فعالیت‌های بنادر شرق هرمزگان در حوزه صادرات کالاهای نفتی گفت: از ابتدای سال جاری تا نیمه آبان ماه بیش از ۲۹۴ هزار تن کالای نفتی از بنادر شرق به کشورهای حوزه خلیج‌فارس صادر شده که در قیاس با مدت مشابه سال گذشته، ۲۰۳ درصد رشد را به دنبال داشته است. وی در رابطه با تخلیه و بارگیری این کالاها در مدت یاد شده، اظهار داشت: ۵۶۸ هزار و ۴۰۲ تن انواع کالای نفتی در بنادر شرق استان تخلیه و بارگیری شده که رشد ۷۷ درصدی به ثبت رسیده است. مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان درباره عملیات کاپوتاژ در این بازه زمانی گفت: با جابه‌جایی بیش از ۳۲۱ هزار تن کالا در حوزه کاپوتاژ رشد ۴۴ درصدی را در همسنجی با مدت مشابه سال قبل شاهد هستیم. محمدحسینی تختی از پهلوگیری ۵ هزار و ۲۶۷ فروند انواع شناور در بنادر مرکز و شرق هرمزگان خبر داد و افزود: در مدت یاد شده نمودارها رشد ۳۶ درصدی را در میزان پهلوگیری به ثبت رسانده است. گفتنی است، اصطلاح کابوتاژ "Cabotage” یا کران بری (cabotage) به معنای حمل‌ونقل کالا یا مسافر بین کشورهای مختلف از طریق راه‌های آبی و به وسیله کشتی اطلاق می‌شود.

مديرکل فرودگاه‌های استان اصفهان خبر داد؛
افزايش پروازهای فرودگاه بين‌المللی شهيد بهشتی اصفهان به شهر نجف
مديرکل فرودگاه‌های استان اصفهان از افزايش پروازهای اين فرودگاه در مسير نجف اشرف خبر داد. حسن امجدی گفت: در پی درخواست‌های مکرر مسافران محترم، شرکت‌های هواپیمایی آسمان و معراج با هماهنگی اداره کل فرودگاه‌های استان اقدام به برقرای پروازهای برنامه‌ای در مسیر نجف-اصفهان-نجف کرده‌اند. امجدی افزود: پروازهای شرکت هواپیمایی معراج با هواپیمای ایرباس ۳۲۰  و با ظرفیت ۱۶۰ نفر در روزهای دوشنبه و جمعه هر هفته در ساعت ۱۴ از نجف وارد فرودگاه اصفهان شده و در ساعت ۱۵ فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی را به مقصد نجف ترک می‌کنند. همچنین پروازهای این شرکت در روزهای سه‌شنبه هر هفته در ساعت ۱۲:۳۰ به اصفهان ورود و در ساعت ۱۳:۳۰ از اصفهان خروج می‌کنند. وی ادامه داد: شرکت هواپیمایی آسمان نیز با هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ با ظرفیت ۱۲۰ نفر، در روزهای چهارشنبه هر هفته با ساعت ورود ۱۶:۴۰ از نجف و ساعت خروج ۱۷:۴۰ از اصفهان و جمعه ها با ساعت ورود ۱۲:۴۵ از نجف و ساعت خروج ۱۳:۴۵ از اصفهان اقدام به جا‌به‌جایی مسافرین محترم می‌کند. به گزارش روابط عمومی فرودگاه‌های استان اصفهان؛ پیش از این جابه‌جایی زائران نجف در فرودگاه اصفهان، به صورت هفتگی توسط شرکت هواپیمایی کاسپین در روزهای یکشنبه، سه‌شنبه و پنج‌شنبه صورت می‌گرفت که با برقراری پروازهای مذکور، مجموع تعداد پروازهای در حال انجام در فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان به مقصد نجف و بالعکس، به ۱۶ پرواز در هفته افزایش یافت.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین